Bandy/Evenemangshallen okejad ! Sparbankens Arena !

Hej på er alla mina härliga bloggläsare !

Jag var tillbaka från min fantastiska tysklandsresa sent på söndagskväll och var i går kväll i gång med det politiska igen och kommunfullmäktige, där vi tog beslutet om att invetestera i en Bandy/ Evenemangshall för nästan 160 millioner kronor och detta gör att Sparbanken investerar i denna arena med 70 millioner
, samt att de lägger pengar i driften med 2 millioner per år i trr år !

Detta gör att kommunen kommer att lägga ca 13 millioner i drift de första tre åren och sedan kommer kostnaden ligga på ca 15 millioner vilket ligger i samma kostnadsram som Västerår kommun har för sin redan byggda Arena !
Jag bedömmer att detta är en positiv investering för framtiden och att vi kommer att få in fler inom driften när Arenan har kommit i bruk.

Jag berömde Kjell och Carin för deras viktiga arbete att få detta i lås ! Bra att de har prioriterat samförståndsandan !
M, V, Kd, Mp sade i enighet ja som parti.
Inom S avstog en person.
Fp sade nej = 2 personer
C sade en nej av 5 personer.
 Sammantaget sade 47 ja, 3 nej och 1 avstog.

Kjall Hjalmarsson yrkade på ett tilläggsyrkande gällande att man inte ska bygga så att solceller utesluts samt att en sådan invetstering i så fall inte ska belasta ekonomin på själva hallbygget.
Jag gick upp och biföll detta yrkande vilket sedemera fanns sitt gillande av samtliga i fullmäktige ! kul och bra utifrån ett hållbarhetsperspektiv vilket jag påpekade i mitt tal om detta !

Stämningen var trevlig i kommunfullmäktige och nu vill jag önska samtliga i kommunfullmäktige en trevlig sommar/semester och ett särskilt grattis till Kjell Hedvall som fyller år i dag !

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för att du var med och röstade fram 'bandyladan'!

Nu kanske man åter kan börja se med lite optimism på Villas kommande säsonger i bandyeliten.

....och Göran...gå in på min sida och se det lyckade 'aktion-fotot' på Smulan. Hon ser nästan farlig ut!

Kvällshälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback