Hemma efter Vättern


Hemma igen efter att ha cyklat i ca 20 h och 30 minuter och klarat det jag var lite fundersam på om jag skulle göra.
Jag skriver om Vätternrundan 30 mil på cykel som jag nu har avklarat 10 ggr = 3000 mil  .. 1987-1992, 2003-2005 och nu 2008-
Jag startade kl 22,50 på fredagen och var i mål kl 19,11 på lördagskvällen. Jag vill tacka Ulf och Ann Korswandt som kom till Karlsborg kl 13 och gav mig hemmalagad kycklig med ris.. Helt fantastiskt-- bilder kommer om detta senare.

MIn kära vän Gunnar Karlqvist som anordnade allt och fick mig att köra trots lite cykel erfarenhet innan ska ha ett stort tack för hans engagemang att få mig att åka !
kolla hans reportage med bilder på hans hemsida  
http://www.gunnarkarlqvist.se/
 
Gunnar , Emma Alexandra och Stewe cylkade alla mycket bra och är härliga kamrater !

I morgon är det först kommunstyrelse om invetsteringarna inklusiive hallen ( blir svårt) och sedan kommunfullmäktige där vi antar budgeten för 2009 med plan 10 och 11 med oförändrad skatt 21,07.

Sedan bär det i väg på riktig semester till Tyskland tom 3/7

ha det gott

Göran


Kommentarer
Postat av: GL

Matchen mellan Örslösa/Söne mot Kållandsö Dam

slutade 2-2 (1-0)



Våra målskjuttar

65 min Simone )pass Denis

79 min Denis pass Teres



Bra dammatch där vi hade mer vassa avslut och de bollen lite mer än oss och hade några fler hörnor som de kunde göra kvitteringen på ca 5 minuter från slutet. Rättvist !

Men vi var mycket bra i dag och jag är mycket nöjd med säsongen hitintills.

7-3-2-2 11 p efter vårsäsongen

Nu börjar höstsäsongen med borta match mot

Råda den 30 juni !



Coach

Göran

2008-06-15 @ 23:07:10
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för att du uppskattade 'arrangemanget'!

....och jag måste säga kamrat att jag uppskattade mycket att du följde med till Motala och förgyllde vårt trevliga gäng med din fröjdfulla närvaro!



....och som du nämner finns det nu många bilder på min sida varav ett antal visar dig påtagligt lättklädd!

Jag undrar ifall det är sådana bilder som Maddes bror Tony vill ha till mp:s dokumentation?!



....och du Göran...Du vann Cupen i Rätt & Slätt Våren 2008. Finalvinst med 7-6 mot broder Grobbe!

Bravo!

Midnattshälsning

Gunnar

Postat av: Rustan

Grattis, kul att du fullföljde!

2008-06-16 @ 08:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback