Hej !

76717-76

Jag får erkänna att jag i senhöstas när jag hade med ovanstående bild gissade på att vi skulle få lite vinter trots klimatförändringarna men ack så fel jag hade och jag undrar om denna vinterbild åter kommer att kunna tas på lidan framöver,, !!!!!

Jag tycker att det är tråkigt att vi inte har haft någon vinter utan en enda lång höst med ständig mörker nästan och regn och blåst. Man får försöka vänja sig med detta !

I dag var jag i Göteborg på Mp Väst mötet och vi tog beslut om Årsmötet den 12 April och utbildningsdagen den 13 April. Jag själv kommer att vara med och prata om våra hälso och sjukvårdsfrågor i Regionen på utbildningsdagen. Vi beslutade om att årsmötet ska servera vegetariskt och jag fick ge mig på denna punkt då jag hade hoppas på lite kött men that`s life ,,,,,
Vi hade en liten debatt kring detta ! På Mp Skaraborgs möte den 9,e mars kommer i alla fall kött att serveras. och vegetariskt och vegan mat ! Detta göres även på våra Riks kongresser !

Jag ska också vara ordförande på Mp Norras årsmöte i Ale nästa lördag och de ska bli kul och stimulerande !
Norra är gamla Älfsborgs landsting som då var delat i Norra och södra.. Men från Ale till Norra Dalsland inräckes i detta område med Alingsås, Trollhättan och Vänersborg som största kommuner !
Det blir första gången jag antar ett sådant uppdrag att leda en valkrets årsmöte så vi får vl se vad betyget säger efter detta !

I morgon bär det iväg till Vänersborg !

vi höres

Göran

ps Gunnar är både min kollega samt en av mina bättre vänner och hans hemsida är ett föredöme för de som arbetar med hemsidor och bloggar,. 

Kommentarer
Postat av: Jag

Korv e gott!!

2008-03-03 @ 23:32:35
Postat av: Gunnar

Vår kvinna i Motala - Marianne - har övergett vårt basläger. Men via gedigen efterforskning fick jag fram att en Åsa har efterträtt Marianne på Drottninggatan.
Jag har varit i kontakt med denna Åsa och även hon välkomnar oss till Motala den 13 juni.
Så nu gäller det att träna inför denna storslagna kraftansträngning - ja, du vet vilken!

Jag läste att KGIF:s damlag skulle spinna på onsdag - vilket fick mig att tänka på.....

.....att 'BF' berättade på senaste schemamötet att vi kunde få träna gratis på Friskis & Svettis en gång per vecka.....

.....dvs då kunde ju du och jag göra sällskap i det 'svettiga spinningtrampandet.....

....så vad sägs om ett 'baspass' någon gång nästa vecka då det passar dig?
Midnattshälsning från Galeasen
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback