Kongress nytt

Tillbaka från ett fantastiskt vackert Östersund som verkligen är värd att besöka på många sätt.
Dess läge intill storsjön är fantastisk och denna inramning gjorde inte kongressen sämre utan helt klart tvärtom !

Tre dagar går fort och när jag klev av nattåget strax innan 07 var vi snabbt via etanoldrivna bussar , bussade till kongresslokalen och där vi skulle bo som var en stugby precis innan.

Den stora debatten om EU på fredagen kom jag alldrig in i då man lottade in oss och det var begränsat debatt tid på ca 35 minuter. De flesta som kom upp debatterade emot att ta bort eu-utträdet paragrafen i vårt partiprogramm och vill fortsätta driav denna politik men förslaget att utföra en medlemsomröstning i frågan gick igenom med 100 röster för och 48 röster emot.
Bra tycker jag som inte tycker att vår gröna eu politik som i sig är kritisk på något sätt tjänar på att vi har kvar detta med utträdets kravet.
Jag ansökte ju som sagt var till partistyrelsen och jag lyckades förståss inte inte komma in men med 30 röster av ca 160 så var det många delegater som tykte det var ett bra resultat så vi får väl se vad det blir om jag ska kandidera till nästa år nu när kongressen ska vara i Skövde !
Det var trevligt att få höra från Lennart Olsen, som nu blev invald att han tykte jag ska söka även nästa år !

Annars var dagarna trevliga som vanligt( dag och nattpass resulterade i ca 3 timmars sömn per natt , torsdag tom måndag)  och jag var uppe i debatt gällande vår proposition om Arbetslivstrygghet som jag yrkade bifall till med tillägget att visionen om medborgarlön är kvar,,,  samt i regeringsfrågan---- där jag vill behålla S spåret och den strategin blev kvar...

Jag måste säga att min samlade bedömning om denna kongress är Väl godkänt och jag ser redan framåt mot nästa års...i Skövde

I dag skickar vi ut vårt budgetförslag till media som innebär en satsning på 1.5 miljarder på Västrafik samt upp till 500 millioner på när/ primärvården (inkluderat 1 % besparing på sjukhusvården år tre=11 på sjukhusvården)

Därför så åkte jg direkt från Östersund till Vänersborg (80 mil .. tåg från kl 20 igår  tom kl 09 i dag)

I kväll är det kommunfullmäktige på delagardieskolan

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag och Peter såg dig tala via TV:n igår, på sammandraget.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback