Kort och gott

76717-135

Jag har alldrig påstått att politik är lätt utan det handlar väldigt mycket om förmågan att förstå djupare sammanhang för att kunna priortiera rätt i allt mer kravfyld politisk värld där alla vill mer och allt snabbare.
Miljöpartiet har kommit fram till detta med att ska vi kunna etablera en Arena för isidrotter så får vi erbjuda annat på nuvarande isstadion och dett för att vi ska klara en kommunal välfärd samt förstärkt miljö och klimatpolitik.
Jag sade till Nlt,s reporter i dag att detta är en av de svåraste frågorna som jag jobbat med lokalt och detta beror naturligtvis på att mp sitter i majoritet med S och V och har ett helhetsansvar över politiken i Lidköping.
Det är självklart trevligt att få positiv respons som jag fick för en timma sedan av en en välkänd person som jobbar för kommunen när jag fikade på framnäs camping.
På lidköpingsnytt ges kritik i debatten och det hör till när man har ansvar och det känns faktiskt bra att vi som pati debatteras på ett sätt jag inte sett förut vilket visar att vi verkligen ses som ett etablerat lokalt parti !

Tack nyfiken för din fråga och jag kan förstå alla de sjuksköterskor som  varit i strejk och verkligen trott på effekten av en strejk som nu är besvikna men alla dessa ska ha en eloge för att ha lyft upp sjuksköterskornas så viktiga roll i sjukvården som även om det inte syntes mer än 123 kronor netti i dag kommer att visa sig ha effekt i framtiden !
Jag tycker att strejken har skapat en bättre sammanhållning inom kollegiet vilket jag tror behövdes samt att detta kommer att ge oss ett ännu starkare fack (vårdförbundet) framöver.

I dag var det fantastiskt härligt väder så det var bara att ligga på framnäsbadet !

Viktig fråga är äldrevården och det är viktigt att ta del av,
Riksrapporten om äldrevården ger en dålig bild av äldrevården :

: som kroppar utan intigritet och själsliv..
Men det finns goda exempel :

Hallands äldreboenden minskat mediciner..
piggare , ramlar mindre och minskatt medicinanvändning.
olika typer av bolltäcken, demensdockor,.
Hälften av alla äldreboenden i Hallande.
Socialstyrelsen från Norge gjort studiebesök,,
Viktigt med tvärproffesionell kunskap.


ha det gott

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Du skriver "I dag var det fantastiskt härligt väder så det var bara att ligga på framnäsbadet !"

....och jag som trodde att du spontant istället tänkte att ett sådant väder är som gjort att träna cykling i med tanke på stundande kraftprov!
Midnattshälsning från
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback