På väg till kongressen..


hej på er `bloggisar`snart avgår natt-tåget (20,17) med riktning Östersund och där är jag kl 06,35,,
Då börjar några hektiska härliga kongressdagar !
Tack Gunnar för dina härliga inlägg(fortsätt med detta-gör bloggen levande) ..jag är ju en tävlingsmänniska så visst vill jag lyckas i omröstningen på fredag gällande partistyrelseuppdraget.. ( och förhoppningsvis lite dans oxå på kongressfesten och varför då inte med vårt härliga språkrör , Maria , som då är vald till kvinnligt språkrör igen ! saknas motkandidat !
Gällande detta vätternrundan så har jag fortfarande denna i sikte, så ha förtröstan Gunnar ! 


I dag har jag annars varit på Hälso och sjukvårdsnämnden i Mariestad och det var trevligt som vanligt !
Min Vänsterkollega Claes Göran Borg fyller 50 på lördag så nämnden gratta honom med en blomma liksom vi gjorde med min moderatkollega Bertil Jonsson om fyllt 60.. 
De är två mycket duktiga och kompetenta politker som båda är från Lidköping och som jag har lärt mig mycket av genom åren, gällande det politiska hantverket i sig . Jag önskar de båda två lycka till framöver !
Till Clabbe vill jag säga att det var tråkigt att jag inte kan komma på hans 50 års fest pga kongressen är nu i helgen..

Vi fick annars en information om medborgarnas primärvård av Gunbritt Paulo inför att nämnden ska svara på remissen nästa möte hur vi ser på denna och det känns lite extra kul att jag själv är så insatt inom detta arbete och jag påpekade några viktiga saker som ; Nämndens viktiga roll i detta med av vara ledande i den kommande kvalitetsutvecklingen av primärvården och styra kravboken som ska vara styrinstrumentet..
Vi ska prioritera, närsjukvården, hälso ansvaret och kvalitetsutvecklingen av pv.
Jag återkommer mer om detta framöver förståss..
Jag , Lars, Roland och Clabbe ska sätta oss ner inför nästa möte gällande detta ...
Clabbe hade en mycket bar ingång när han talade om hälsoansvaret inom medborgarens primärvård mm..

det var lite smått och gått,
jag är fortfarande glad att vi slog Skara damlag i går med 2-0 på hagavallen,.,.

Göran

Kommentarer
Postat av: malin

fin blogg komentera gärna min blogg ;)

Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Välkommen hem från Norrland. Jag surfade in på www.mp.se för att se ifall du hade lyckats komma in i 'finrummet', men tydligen hade inte dina partikamrater upptäkt din förträfflighet.....men, men....det går väl flera tåg!
Om jag minns rätt så är väl du ledig måndag och tisdag.
Dvs du jobbar natt på onsdag....så i väntan på detta datum....

....varför inte leta reda på nycklarna som låser dom två kraftiga låsen som hänger på din cykel!
Kvällshälsning
Gustav
Ps fick du bugga loss med något av språkrören?

2008-05-25 @ 20:45:57
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback