GL nytt

Jag har just träffat den kommunalpolitiska kärnan om man säger så förutom Kommunalrådet : Kjell Hedvall.
Var där kommunfullmäktiges ordförande Marita Bengtsson och till sist för SAP deras partiordförande Kenneth Lundell.
För Vänster p. Var det KSAU (kommunstyrelsens arbetsutskott) ledamoten Bo Eliasson och deras ersättare i Kommunstyrelsen Cristna Qvist ,, Jag deltog för Mp-- Vi diskuterade investeringsramen för 2010 till 2012 som det skall tas beslut om preliminärt om i kommunfullmäktige i december för att sedan fastställas i juni 2010.

Det är ju så att ekonomin går neråt så vi minskade ramen på investeringarna så att vi kommer på samma nivå som avskrivningarna .. Detta är bra.  Det blir satsning på äldreboendet som planerat , minskar ramen ngt.
Vi satsar på biogasanläggningen , men vi får pga att vindkraften har dålig utveckling minska investeringarna där samt på bredbandet men jag har förhoppningar om att det ska bli bättre framöver med vindkraften.
Hasslösa fältet kan det bli problem med pga såtenäs krav.. vi får se vad det blir !
Hamnstadens kostnader skjuts på framåt ngt men ej utrednings delen,, !
Detta var lite kort om detta.. återkommer i detta !   Det blir ju ett prel.,. beslut,.,. och först i juni tar vi det bestämt...
Vissa justeringar får man nog räkna med kommer att ske,, ¨som det blev i år för 2009.

I morgon bär det i väg till Vänersborg för jobb och sedan är det möte i Vara..

ha det
Göran
ps Årsfesten var mkt trevlig med sång, musik och dans-.-.Tack Hanna och Sara för detta året som vi ledde damlaget i hop.
Kul att så många av våra spelare var där,., de fick alla en rosa ros.. samt 5 spelare fick en extra utmärkelse.= Simone, Julia, Denis, Maria och Lisa.. Lycka till alla tjejer med era nya ledare nästa år !
Vi blev 4,a i år och jag är säker på att vi kan vinna serien nästa år.,. Det var bara Jung som gick upp som egentligen var lite starkare än oss !

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Toppen med biogassatsning:)

Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Jo, jag såg att du var på väg till Vänersborg idag. Jag kom på cykel - lite väster om Risa - när jag fick syn på din mörkgröna Renault.

Jag vinkade med 'hela vänsterarmen', men du tycktes inte se mig.

'Vidvinkelseendet' var väl bortkopplat /ler/.

För du tittade 'i vägen' strax framför bilen medans du ivrigt var involverad i ett mobilsamtal.

Kamratlig Hälsning

Gunnar

2008-11-17 @ 16:12:09
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback