GL-nytt

Jag sitter här med tjejen, politikerkollegan Madde och vi diskuterar presidentvalet ! Jag anser att det trots allt är viktigt att Obama med sin mer humana politik vinner valet i USA för oss svenskar emedan Madde är lite mindre optimistisk men håller förståss på Obama mot Mcain.

Jag tror att det blir en säker seger för Barack Obama och med detta så får vi den första afroamerikanska presidentet . Jag ser detta som ett viktgt symbolvärde som i sig kan skapa en större optimism bland gruppen färgade i USA. Vi behöver en förändrad politik i USA på hartnär varje politikerområde ! Miljö,välfärd, utrikes mm.
Det är oerhört viktigt att USA nu kan överge den populistiska Bush politiken så snabbt Bush lämnar Vitahuset den 1/1-09.
Detta göres på alla sätt bäst av Obama ! Mcain har en utrikespolitik som på många sätt när det gäller försvarsfrågan är lik med Bush och det vore en katastrof om denna fick mandat att forsätta !

Jag och Madde är säkra på Obama vinst med en reservation att det kan finnas ett mörkertal äldre vita män som inte har kunnat synliggöras av opinionsundersökningarna..
Ska vi gissa resultatet så vinner Obama totalt med ca 10 % samt att demokraterna vinner i representanthuset som det också väljs till i detta val !

Vi får se i morgon

Jag har annars haft några intensiva politiska dagar . I går diksuterade vi mellan kl 16 till 21,35 primärvården och fortsättning följer -- Det är möte den 12 nov nästa gång  med hsu--ÅTERKOMMER DÅ !
I morses så hade vi klimatkampanj.. Jag, Herman och Rustan och vi delade ut några 100 info-blad om vår klimatpolitik i Västragötaland mellan kl 06,30 till 07,45.. Detta var en del i Mp nationella klimatvecka som riks arrangerar..
Sedan så var det Kommunstyrelse under dagen där vi tob beslutet om att deltag i ett projekt med en utvald medborgarpanel ! Årekommer om detta ,...

Detta var lite kort/ha det
GL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback