GL nytt


Nu väntar 4 dagar i Skottland med Hälso och sjukvårdutskottet samt tjänstemännen för att vi ska få en omvärlsorientering i skottsk hälso o sjukvård samt så sitter vi i ett arbete med vår egen Vg primärvård och kommande beslut gällande hur vårt system ska se ut efter den nya lagstiftningen där pengarna följer individen i primärvården.
Jag ser fram emot att lära mig nya saker samt att diskutera framtida hälso och sjukvård och dess behov.


Annars så händer det en del på hemmaplan med vår ekonomi pga det finansiella läget men jag anser att vi i Lidköping har en stark ekonomi att gå in i en lågkonjungtur med och att vi ska klara detta utan att detta ska märkas på vår så viktiga välfärd. Nu ska vi diskutera våra investeringarna för 2010 och själklart krävs det att vi hushållar med pengarna och tänker långsiktigt med allt vi gör och här vill jag nämna hamnstadsprojektet. Jag tror att detta projekt har allt att vinna méd en sansad tidplan på alla sätt och jag tror att detta kommer vi nog komma fram till alla partier i detta ekonomiska läget !
Gällande våra klimatåtgärder i kommunen så räknar jag med att dessa hållbara satsningar drivs på utan problem.

Jag kommer att missa kommunfullmäktige på måndag men Veronica och Josef går så det blir mycket bra. Där kommer man bland annat ta folkhälso planen som vill prioritera våra ungdomar vilket vi i Mp ser som mkt viktigt! Man ska också anta Biosfärsansökan vilket oxå är bra på alla sätt och viktiga långsiktiga pengar för landsbygds utveckling i våra tre kommuner(lidköping-Mariestad och Götens ) på ett hållbart sätt..

Ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: CarinL

Jaså Skottland, vad trevligt. Hur många kilogram co2 genererar denna lilla utflykt? Är det en klimatsmart resa?

2008-10-26 @ 20:07:53
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Jag är på Färingsö i västra Storstockholm och har just tittat på tidtabeller gällande SL:s lokaltrafik.

'GL' står väl för Göteborgs Lokaltrafik/ler/!

Det är kanske dom som ska köra alla dessa politiker till Skottland!



....fast man kan ju undra vad dom har där att göra. För dom kommer nog inte att kunna förstå vad skottarna säger på sin mycket speciella dialekt av det engelska språket!

Hälsning från ett för tillfället höstsoligt Färingsö

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback