kort och gott

   Kongress 2008 i Östersund.
På mötet i går så valdes jag in som ombud för Lidköping på kommande Ep-parlamenents kongress den 17 till 18 oktober. Vi ska där anta en valplattform. Det stora som händer i partiet nu är medlemsomröstningen där våra ca 8500 medlemmar ska ta ställning om vi fortfarande i vårt partiprogramm ska ha kvar ut ur Eu elller inte. Denna omröstning kommer att ske from nu tom den 30 sept. Den 6 oktober så meddelas valet. Jag själv förordar att vi inte ska ha kvar skrivningen ut ur EU och hoppas med andra ord att Nej sidan vinner . Min tro just nu är att det är ett knapp övertag för Nej sidan och nu ska det ju bli ett antal debatter runt om i landet och och det blandannat i morgon i Göteborg där Nej sidan representeras av vårt språkrör Peter Eriksson och Ja sidan av riksdagsman Ulf Holm. Denna debatt är öppen för media så om ni har Gp ellet Gt så kanske ni kan läsa om detta under söndagen.
Jag fick också stöd av Mp lidköping i min kandidatur till att vara med på listan till Ep-parlamentet vilket det också ska bli en omröstning om i nov/ dec där medlemmarna får rösta !

Veckan har gått fort med möten i tisdag med kommunstyrelsen och möte i går med hälso och sjukvårdsnämnden.

Ha det gott

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback