Politik och livet

Hej på er alla bloggisar !

Jag måste erkänna att det har varit en stund av eftertanke i mitt politiska liv efter Johnnys tragiska bortgång . Vad är egentligen värt något och vad är det som driver en.
Jag tror att det är viktigt att stanna upp och fundera på olika perspektiv av och till.

Jag gillar att vara engagerad och kommer väl att vara så i politiken ett ganska bra tag till. Jag tror inte minst Johnny hade viljat detta som var en sådan engagerad person och viljestark som politiker.

På måndag den 22 är det kommunfullmäktige i Lidköping och det kommer att att kännas jobbigt då Johnny hade en plats där och nu står den tom.
Men livet går vidare hur orättvist det än kan kännas ibland och så också mitt politiska arbete och det kommer att bli en del som hände på den kommunala och regionala sidan i höst.

Mp kommer att säga ja till att låta biblioteket få flytta till Sockerbruket på måndag !
Mp kommer att lägga en gruppmotion om hälsans stig nu på måndag( promenader som ger info om hälsoaspekter på olika sätt.
Kom gärna till Lidbecksa huset kl 18,15 på måndag.
I måndags var det samhällsbyggandesnämnd och där beslutade vi om att se till att det blir 30 minuters trafik på lördagar from invigningen den 11 oktober. Vi beslutade om att slå ihop skol /skolskjutstider så att vi nyttjar bussarna bätre genom att skolstart blir antingen 8 eller 8,45 i stället för dagens 8,30 för alla. På detta sätte utnyttjar vi bussarna bättre och kan ha 12 i stället för 18. Förändringen sker from hösterminen 2009.. Det ska nu kommuniseras ut enligt en särskild plan och det är väl i satt i sten att skoluppetiderna är helt klara ännu ! VI får se !
Jag gillar åtgärden men den ska följas upp förståss..

Mp i regionen kommer att säga nej till det höjda arvodeskravet på 6000 kr till regionråden ! Vi ville ha ett betydligt lägre belopp till höjning. M-C-Fp och S säger ja till höjningen som det kommer att beslutas om på regionfullmäktige i mitten av oktober.-.-

ha det gott
göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback