GL NYTT


Kommunfullmäktige debatten i dag gällande årsresultatet på minus ca 260 millioner trots ett plus på nämnderna avspeglade debatten ordentligt och det kan väl säga att debatten blev en föranonserad budgetdebatt där alla politiker diskuterade framåt tillika mig själv och det fick jag lite kritik för men det gälde ju alla men att slå på den som  företräder det minsta partiet är förståss lite enklare men jag tar det då jag ville få ut ett budskap om att faktiskt försöka hitta samsyn i dessa besparings och kristider !
Jag tycker att det var bra att saker och ting ventileras och vi i mp står fast vid att vi inte kan spara på kärnområden och miljö/klimat området för mycket vilket innebär att det krävs prioriteringar.
Detta gör att det kommer att bli budgetberedningar och fasställande av budgeten skarpt först i november vilket är bra då regionen inte kommer att fastställa något ev nytt skatte höjning förrän i november.., i dag har kommunen 21,09 och regionen 10,45.
Det kan ju då bli tal om som Kjell skriver på sin blogg yttertligare besparings diskussioner men jag vill vara tydlig att har i MP godkänt 2 % 10 = 40 milliner men i och med att sitvationen bara ser sämre ut så krävs det att vi avvaktar till november emedan vi tar ramar i juni ! Vi få se vad Alliansen menar med samverkan i dessa svåra tider ! Dialog måste vi förståss föra men en tillfällig skattehöjning är inriktningen för vårt parti och där har S med Kjell varit tydlig i--
Nu ska vi ha budgetberedning den 12-14 maj där jag är med och så lär vi då ha budgetberedning som kjell sade 1 gång/månad fram till november för att jobba oss igenom en tre årig kris budget !
Vi får se vad som sker i detta !

S-V.-MP
firar 1,a maj tillsammans och det ska bli mycket spännande och talare för MP är:
Jag själv och från grön ungdom Herman Andersson !
Jag hälsar alla välkomna den 1 maj kl 13,30 på torget ,, kom gärna med och visa att du vill :
BYTA POLITIK, BYTA REGERING !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback