GL nytt


Påsken har gått och nu är det full fart framåt !

Debatten om våra kommunala politik är i full gång efter min insändare om Alliansens populistiska politik gällande hur de vill driva vår ekonomi !
De har fortfarande inte förklarat hur de ska klara detta med ca 90 milljoner i besparingar nästa år och jag undrar om de nu verkligen kommer att genomföra detta utan det kanske är så att man ändå lägger sig ganska nära oss i majoriteten , som man alltid har gjort i de goda tiderna ! Skillnaden på budgetar över 1,6 milljarder har inte varit mer än 10 talet millioner ! Men vi vet i slutet va maj gällande detta !

Det är vilktigt att vi har en så intensiv debatt i Lidköping och jag träffade en radioreporter från skaraborgsradion  för några veckor sedan i samband med debatten om Gösslunda skolas stängning nästa höst 09 ! Han menade att det är här utifrån ett skaraborgsperspektiv som den politiska debatten verkligen finns och han tykte det var mycket positivt !

Jag känner mig mycket positiv framöver gällande att vår majoritet får fortsätta efter valet men det gäller att vi tydliggör vårt budskap om en stark välfärd (skola, vård och omsorg) och en miljö och klimatpolitik i framkant .. Vi ska ta ett klimatdokument i kf till hösten med riktning mot det fossilfria Lidköping !

På onsdag ska jag vara på vårt partikansli i skaraborg i Skövde  och jobba em förberedelser mot kongressen i Skövde den 15 maj till 17 maj och kyrkovalet den 20 september. Listorna måste in snart innan den 15 maj !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback