kort info

Det är roligt att det finns en debatt i alla frågor i Lidköping och det är kul att diskutera med Jan M och man känner sig ju mer uppmärksammad som politiker omän att han är uppenbarligen inte nöjd med att jag diskuterar mot hans sätta att uttrycka sig i debatten som t.ex i detta med kapitalanvändandet in i drift inte skall göras vilket Moderaterna i Lidköping inte har drivit på något sätt.

Denna vecka har börjat med samhällsbyggnad och det ekonomiska läget gör att vi skjuter på sjölunda linjen till 2011 och vi har ju en pågående utredning om förbättrad kollektivtrafik som jag drev igenom i nämnden förra året så den ska vara klar senare i år så det ska bli spännande att se vad vi kan göra. Vi hade ca 450 000 / år som åkte i våra bussar i staden 1990 (vi hade då 30 min trafik) Nu har vi ca 200 000 / år _ ca 7 resor per år hos lidköpingsbor !
Jag vill först upp till 1990 års nivå och sedan vidare !

jobbet med att få fram en budget till 2010 går vidare och i juni presenterar vi i majoriteten vårt och oppositionen sitt !
återkommer om detta och det ska bli intressant att se om alliansen verkligen kommer med besparingar dubbla vårat i majoriteten !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback