Valplanering 2010

Jag hoppas verkligen att både jag och Peter kommer vara nöjda om ca 12 måndader och 3 veckor då valresultatet är klart. Nu sitter vi med valplaneringen som är mycket för att få ut så mycket av det vi vill av våra gröna ideer och värderingar som jag hoppas minst var 10,e av svenska väljare ska se som sitt val... Den 1 november så ska MP Lidköping anta sina lista och det ser bra ut inför detta. Den 14 november så ska MP Skaraborg anta sin riksdag och landstings lista(till VG -regionen) Vi planerar också en gemensam valanställning mellan Skaraborg/sjuhärad. När det gäller valstrategi så är vi i Lidköping klara med att vi vill behålla vår rödgröna majortitet. På regionnivå så¨vill vi på något sätt tillhöra en majoritet. Vi har i dag en majoritet bestående av S-C-FP och jag har inget emot en rödgrön majoritet här heller förståss. På riks är det förståss en rödgrön majoritet som gäller.. Våra handlingsplaner på lokal/regional/riks ska också antas framöver. I regionen den 7 november. I Lidköping den 1 november På riks antar ks/kongress i Maj i Uppsala vårt valmanifest. Jag träffade ett gäng från Uppsala med oppositionsrådet /partistyrelseledamotet Johan Edstav i spetsen i dag i Göteborg för att prata MP VG,s sjukvårdspolitik samt hur vi i Skövde/Skaraborg planerad kongressen.. Det var kul och det ser ju verkligen Uppsalas valupptakt i samband med kongressen och de har stora förhoppningar på deras lokal och landstingsval. De var nu också på väg till Kiel för att träffa Die Grune politiker och besöka sjukhus där. Jag själv ska tillsammans med min broder åka till Tyskland i morgon via Kielbåten för att hämta vår mor som är i sin uppväxt ort Bardowick . Jag själva kommer med spänning följa det Tyska valet som är i slutet av september. Jag hoppas Die Grune når stora framgångar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback