GL nytt


Kjell Hedvalls Blogg

Kul att läsa kommunalrådets senaste daganteckning på hans blogg.

I dag var det kf mellan klockan 14 till klockan 18..Det var lite intressant när Karin Lexmon missade att vi i MP haft presskonferens om att vi i partiet sagt jag att vara delaktiga i Hamnstadsprojektet. Detta gjorde ju att när jag kom upp i talarstolen efter en timma så blev det lite tyst hos alliansföreträdarna som försökt göra detta ett projekt mellan Alliansen och S.
Jag sade att detta projekt är medborgarnas och inte några specifika partiers..
Jag påminde om frågan gällande att säkra området utifrån framtida översvämmningar mm och att det är i mars som kommunen ska svara på frågan om 47,2 eller mindre,,,
Mp står bakom det kommunstyrelsen sade i april 07--att vi ska ta hänsyn till klimat och sårbarhets utredningens nivå på 47,4..
Länsstyrelsen och vi i Lidköping ska absolut ha samma linje i frågan...

KF sade nej till att kompletera `landsbygdsutveckling inom strandnära områden = LIS`direkt i översiktsplanen med 27 -23  = s-v och mp---Alliansen--
Utan detta ska utredas om det skulle finnas sådana områden..och det får man se ur ett hållbarhetsperspektiv...

Bra beslut .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback