GL nytt

Hej på er alla `bloggisar`.  Har varit i vackra gesebol över helgen och i går var jag och tjejen på demostration på Borås torg mot kriget på Gaza.
Vår riksdagsman Max Andersson pratade mycket väl om varför Israel ska dra sig ur Gaza omedelbart och varför det nu krävs en krigsförbrytartribunal gällande en rad insidenter på Gaza de senaste veckorna som Israels militära styrkor har åstakommit. Max förklarade också tydligt att vi inte heller kan acceptera Hamas sätt att skjuta över scuddraketer men att våld måste vara propotionerligt ! Israel har på många sätt stärkt den våldspiral som finns på Gaza och de krävs att världssamfundet går in på något sätt för nu drabbas civila på Gaza (barn och kvinnor) !

Jag vill också uttrycka min glädje över kommunalrådet Kjell Hedvalls vilja att göra Lidköping obeoende av olja och det var mycket trevligt att läsa NLT i fredags om detta ! Jag hade ett personligt möte med Kjell i början av året om bl,a detta och det känns positivt på alla sätt att vara Mp,are i dessa tider i Lidköpingspolitiken !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback