GL nytt

Hej på er alla `bloggisar`som läser den lilla nyhetssida från mig !

Nu börjar det stora planeringsarbetet som skall innebära att Miljöpartiet i Lidköping i oktober/november skall besluta om en lista på ca 20 personer som vi går till val med 2010-09-17.
Jag samtalade med vår valberedare och vi skall ju i och med årets årsmöte  den 25 februari , ta upp intresseanmälan till att vara med på listan !
Jag kan väl härmed meddela mitt intresse att kandidera för miljöpartiet för perioden 2010-2014.
Jag känner att intresset att engera sig för min del har stärkts i och med att vi fått flera engagerade samt att sammarbetet med S och V fungerar bra !

Jag håller också på med planeringen på den regionala nivån. Vi skall ha årsmöte i Vara den 8 mars och där kommer vi att ta inriktningsbeslut inför valet 2010.. Det är meningen att vi skall ha ett extra årsmöte i november 2009 och ta listorna för riksdag/region för skaraborg !
Jag har nu  varit i regionen sedan 2002 och innehaft regionmandatet för skaraborgs räkning och jag själv ämnar att kandidera ytterligare för en mandatperion 2010-2014 till Västragötalndsregionen !
Jag tycker att det fungerar bra att kombinera kommunal/regional politik för min del och ämnar att om jag får det fortsätta med detta den kommande mandatperioden !

I dag har jag också haft ett planeringsmöte med kommunalrådet Kjell hedvall , vilket ockås ingår i mitt uppdrag som kommunalpolitiker för Mp ingående i Majoriteten !

Nästa vecka börjar arbetet ordentligt med
: 12/1 möte med Hälso och sjukvårdsutskottet, 13/1 möte med regionfullmäktigegruppen, 14/1 kl 17  möte i Skövde om kongressen den 15 maj till den 17,e, 15/1 möte i Göteborg om Västrafik .. det är pågång en fråga om vi ska ändra på dagens ägande = 49 kommuner och 1 regionkommun till att bara vara 1 regionkommun !
16/1 stor folkhälsokonferens i Göteborg !

Som sagt nu rivstartar de politiska arbetet för Vt 2009..-.

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback