GL sommar

Sommaren 2009 har de senaste dagarna visat upp en mulen och regnig väderlek som passar bra för inomhus aktiviteter ! Bilden symboliserar måhända detta omän att jag nog är lite för stor för just denna byggnad men förr var man ju mindre och sov sittande då man trodde man skulle drunkna annars. Mitt besök på 1300 tals byggnaden , Torpa Stenhus , informerade mig om detta. Jag har nu planerat med min M att åka till sydsverige i början av augusti och jag hoppas förstås på en alldeles strålande väderlek. Det är så att många detta finans och klimat krisens år kommer att semestra nära där de bor och det innebär att vi kommer att få en strålande turistutveckling inom Sverige i år vilket glädjer mig. Det finns så mycket vackert att se nära sig som man på något sätt lätt blir blind inför ! Det kommer att bli en renässans för den hemnära turismen detta år 2009 i vårt kära svedala .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback