GL nytt

Miljöpartiet ges 6 % i SCB,c stora majmätning och MP i skaraborg ges 3,1% med en felmarginal på 2,7% och det är också en höjning mot novembermätningens 2.5 och vi är större än Fp samt nästan lika stora som V och KD. Jag ser detta som en positivt tecken för oss gröna i skaraborg och bilden kan väl symbolisera att vi inte rusar fram i väljar opinionen men att vi ändå i en långsam mak går framåt och allt fler vill haka på vagnen ! Måndag och tisdags var jag i Vänersborg och debatterade för MP,s budget med en 50 öre skattehöjning utan sparbeting på 1% och jag tykte att vi i Mp fick fram vårt budskap om en bättre kollektivtrafik, bättre klimatpolitik samt att vi i vården måste satsa på den förebyggande, nära och planerande och inte på bara på kortsiktiga kö satsningar ! Det kom fram en trevlig kvinna från Moderaterna efter debatten och tykte att vi engagerade oss bra och att hon tykte det är synd att man inte säger ja till bra ideer bara för att majoriteten inte kommer fram med dem. Vi ville ha ett ökat KOL test för personalen som rökar och det ville personalutskottet och det fanns också bra möjlighet utan större kostnad men det sade man nej till då vi inte har pengar och vi menar ju att varje satsad peng på folkhälsa ger mångdubbelt tillbaka i form av bättre hälsa hos personalen och mindre sjukvårdskostnader i vården ! Jag kommer återkomma i detta ärende ! Jag tycker det är extra kul att det kommer fram representanter från andra partier och säger på detta sättet.. Jag tror att trägen har framgång ,, och det kan väl denna bild också få stå för !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejja Göran!



Du jobbar på bra! Ses vi i Almedalen?



Christer

2009-06-17 @ 21:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback