Earth Hour


I dag är det dags att visa att man vill spara energi genom att på earthour mellan 20,30 till 21,00 (arr. värlsnaturfonden)
,släcka ljuset.
Jag tycker att detta är väldigt viktig symbolhandling att ställa upp på detta vilket jag täbker göra förståss.
I Stockholm kommer Slottet, Globen, Kulturhuset och DN skrapan att släckas ner.

Annars så är det full fart som vanligt. Jobbar nu tre nätter på raden och var igår även på invigningen av De La Gardieskolan. Det kostade 210 millioner att bygga . (Backgårdens bygg) jag var med och tod detta beslut när det begav sig 2004. Bygget tog tre år att bygga: 2005 till 2008.

Det är lite kvar dock och det är Giraffen som är klar senare i år , men alla verkar mycket nöjda med detta !


Mp representerades av Mig, Rustan Håkansson och Peter Skallström (sitter för oss i utbildningsnämnden)

Vi fickgå runt på guidad tur samt att det var tal från kommunalrådet Kjell hedvall m.f.l  och underhållning i aulan samt att vi sedan på restaurangen fick en trevlig middag.




 


Kommentarer
Postat av: Rajser Anna

Jag blir så positivt Inspirerad av din blogg, samt motiverad att skapa en blogg för mig själv... som kan handla om bilar... har ett stort intresse för bilar mår jag som person säga..... ja du kan bry dig eller icke men tro mig... en dag så kommer jag sitta med en blogg jag med... å alla kommer läsa den!

Japp det var det jag som person ville förmedla till dig som person!

Ha det bra och en bra blogg du har!

Som sagt... Inspirerande och motiverande!

Kram " RACER-ANNA "


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback