Europaparlamentsvalrörelse

En härlig dag i denna europarlamentsvalrörelse!
Jag var i Götene kl 15,30 och lämnade ut flera hundra broschyrer(klimatval 2009)
Detta var trevligt då det f1nns ett intress för vår partis politik .
Jag upplever att vi kan nå ett rekordval ! Jag tror att vi kan nå upp till 10 % och det är bara en gång tidigare vi nått högre i så fall och det var 94 då MP nådde strax över 17% och vi fick då 4,a mandat !

Vi ska nu nå 2 mandat minst av de 18 Sverige har och det känns som att det ska gå !
Jag var sedan med på en debatt i centrumhuset tillsammans med ; Christer Winbäck (Fp), Lars Elindersson (M), Carina Olsson (S) , Kent Johansson (C), Holger Bengtsson (Kd)
Jag talade om vikten av klimat politiskt ansvar och trykte på det mycket i mina inlägg !
Ivar Virgin var moderator(tidigare med i Europaparlamentet för M. Det var en trevlig debatt utan de klassiska motsättningar som så lätt blir när vi diskuterar vad vi vill nationelt, regionalt och lokalt !
Men jag är tydlig med att det gäller att gå från ord till handling i Miljö/klimatfrågan och där är vi trovärdigast !
Publiken ett 50 tal varav 40 politiker (en MP,are) var mycket lugna och det märktes att de visste vilket parti de röstade på men Götene pressen var där samt journalist från skaraborgstidning och NLT (Götene delen)
Vi får se vad de skriver men jag är nöjd med att ha fått ut mycket infromation när jag var ute på gatorna innan denna debatten..

Nu fortsätter arbetet !
Onsdag-- Vara gymnasiuem; Falköping och lantbruksdebatt på kvällen
Torsdag-
Fredag -
Lördag - På Lidköpings torg..(9-13)
Måndag _ Mariestad/Gullspång
Tisdag-- Kl 14 i Vara och på kvällen i Lidköping BIO som jag har fått välja till Medborgarna att gå gratis på
                                                                                                    (Erin Brokowisch ) Välkommen
Onsdag  morgon torget och från kl 11,30 på Läckö
Torsdag Karlsborg på dagen och sedan möte MP skaraborg på kvällen
Fredag   Skövde kl 07 till 16. 
                Skara  kl 17 till kl 18
Lördag   lIdköping/Falköping 13-17
Söndag Valdag


Kommentarer
Postat av: Christer Holm

Du har mycket att göra i allt kampanjanet! Jag rösar på på MP-listan och dig!



Christer

2009-05-27 @ 10:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback