Hem från BB efter 6 timmar ??????

Min fråga till SU,s ordförande Kerstin Brunström S gällande att införa en riktlinje på 6 timmar i stället för nuvarande 48 timmar har väckt debatt  och jag är än mer övertygad att detta är fel väg att gå trots att Västenorrland(Umeå universitet sjukhus) Örnsköldsvik (på väg att införa) har kört i gång med detta...

Följ debatten på närradion den 24..kl 10 till kl 17,,ca..

citat ur GP nedan "Läs och reflektera ..vad tycker du?



"Jag blev så fruktansvärt arg när jag läste om SU:s senaste besparingsförslag. 6 timmars eftervård på BB

Hur tänkter ni? Det finns inte en möjlighet att en kvinna kan gå hem så tidigt. Jag har själv fött 2 barn och väl behövt tiden efter både för mig själv och för barnens skull.

Vad besparingarna kan få för konsekvenser är:
-Risk att man missar allvarliga hjärtfel
-Ökad risk för förlossningsdepressioner när man skickar hem vilsna och osäkra mammor
-Ammningen har inte kommit igång ännu, vilket kan resultera i komplikationer så att mamman väljer att inte amma allls
-BVC kommer att bli överbelastat från dag 1, har de dessa resurser och kompetenser?
-Privata vårdinrättningar kommer med all största sannolikhet att växa fram, där de som har råd at betala kan få bättre vård. Är det så ni vill ha det?

Hur kan ni ens komma på tanken att spara på något så viktigt - Barnen vår framtid!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback