MP...mot valseger 10


Nu börjar valrörelsen ordentligt och det känns fantastiskt trevligt då det alldrig känt så bra att vara grön politiker inom det parlamentariska systemet.
I går träffade vi i majoriteten på ett mycket trevligt möte och det känns väldigt bra i vår samvarkan och kul att Kjell Hedvall uppmärksammade att jag nu tillsammans med min fru Madeleine är ägare av en travhäst som han har fotat och ska skicka en bild på på hästen till mig..
Detta är bara ett exempel på den goda stämning som nu finns bland våra tre partier och det känns som vi har segervindar bakom oss just nu men det krävs hårt jobb ,,.
Matfrågan har uppmärksammats gällande våra kök i kommunen och det ska ju nu komma till beslut i detta inom en rimlig tid och våran artickel om att ha en mix i kommunen mellan centralkök och mottagnings och tillagningskök verkar vara en bra linje..och det känns bra att vi gröna driver på  i denna fråga, då frågan om mat och kvalitet kommer vara en valfråga...

I dag var det samhällsbyggnadsnämnd och jag reserverade mot att vi i revideringen av översiktplanen tar med frågan om att rita in så kallade lis - zoner..
= Landsbygdsutveckling inom strandnära områden
Vi har redan väldigt mycket områden i Lidköping som är exploaterade strandnära där tidigare dispans mm har givits mo strandskyddslagstiftningens 300 meter som gäller om man inte skapar så kallade Lis-zoner,, Där kan man komma så nära som 20 meter,,.
MP sade nej att kommunerna skulle kunna göra detta i riksdagen och jag säger nu nej till detta i kommunen..
Jag tror att naturskyddsföreningens 100 tals medlemmar tycker detta är bra och många andra gröna vänner..

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Så ni äger en häst ni aldrig har sett? Det kanske är en liten ponny?!

Det-är-roligt-att-kommentera hälsning!

Gunnar

Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Så du ha blivit delägare i Snabba Blixten bara för att kunna revanschera dig i nästa års politikertrav på Axevalla.

När det begav sig senast - inför valet 2006 - kom du ju som bekant på en jumboplats! /ler/

VM-kvalhälsning

Gunnar

2009-10-14 @ 19:45:35
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback