GL nytt

I dag besökte jag tillsammans med övriga i kommunstyrelsen Arenan med sin 7000 m2 stora (ej isyta ännu)yta och två stora läktare plats för 1000 sittplatser och 3000 tusen ståplatser.. Anläggningen ser mäktig ut och invigningen är ju snart och första bandymatchen den 26,e dec. Jag har biljetter på sittplats som blev slutsålda på några timmmar... restaurangen som kommer att kunna ta 200 gäster får en bra plats på ena sidans 2,a etage,, kolla hedvalls bilder,.på hans blogg.. ! Vi hade också lunch med företagarna på Ciel och det framkom att campingen vill utvidga och att man ville ha mer stöd att få ut information att man fanns som företag,. Bra att ha dessa möten och höra vad företagarana tycker så här direkt.. Ks var annars kort med en motion från oss som blir besvarad gällande att man nu ska informera hushållen om hur man hanterar avfaller,, jag tyckte att den kanske skulle blivit bifallen till en del och besvarad till en del när det gäller att ha mer platser att slänga elektronik mm på i kommunen.. Mp återkommer om detta till Kf,, När det gäller vår drog/alkohol policy så är vi nu mkt nära varandra mellan Alliansen och oss s-v-mp så vi får se i kf..den 28 sept,.. Jag var lite trött på morgonen och kände mig lite oinspirerad men efter mötet med ks kändes det relativt gott.. politik består av så mycket men man lär sig lite var dag som det heter.. Jag har hämtat valsedlar till Anna Kelemen Ejstes i dag .. Lidöpings församling i Skövde. Nu får vi ut vårt program och hennes valsedel till Lidköpings församlings ca 11 500 medlemmar.. Den 20/9 avgöres om Vi kommer in i Kyrkovalet..på kyrkomötet, stift, och lokal lista..

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Biljetter på sittplats?! Du har väl bara en biljett som jag fick stå och köa för!/ler/

Morgonhälsning

Gunnar

Postat av: Bandy

Gör som jag och Sören köp säsongskort

2009-09-02 @ 22:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback