MP valplanering 2010 och lite budget 2010

Nu är det verkligen mycket i planering inför valet. Den 1 november på Garströms kl 14 kommer vi att ha ett medlemsmöte som ska fastställa våra namn på vår kommunlista och det känns bättre än någonsin inför detta. Det finna många som har intresse att verka politiskt de kommande 4,a åren och det är kul då alla vet hur svårt det är att få nya politiker. Jag känner att vi gröna i Lidköping kan fortsätta att påverka och ta ansvar för Lidköpings framtid. Det känna inspirerande att jobba för ett fortsatt mandad för oss grönröda i Lidköping och självklart då med ett ännu större grönt inflytande om vi kan gå från dagens 2 mandat till 4 a eftervalet ...Detta är vår höga målsättning och det innebär att vi på egen hand kommer in i alla nämnder mm... Det är först nu som vi kan klara av detta och det kommer vara många som kommer att jobba för att vi ska kunna gå från ca 935 röster till ca 1850 röster,,!! Självklart kommer jag att presentera listan här på denna blogg så fort som den är klar--- Den 14 november kl 10 och framåt så kommer vi att fastställa på kansliet i Skövde..(Rotegatan 3) Vår region/riksdagslista- Vår målsättning är 2 rf mandat och 1 riksdagamandat. Vi har alldrig haft ett så¨stort intresse att vara med på listan och det kommer att finna mkt duktiga politiker som vill verka för ett rekordval i Skaraborg där MP skulle kunna bli 3,e största parti... Självklart kommer jag också att presentera listan så fort det är beslutat.. När det gäller budgeten i Lidköping så gäller 60 öre i skattehöjning så länge vi i den grönröda ledningen säger annat. Vi har sent om sider ett bidrag på ca 28 millioner av staten men vi måste ha 40 och det finns underskottrisker i Vård och omsorg samt mycket stor risk i socialen och det gör att jag har svårt att se att vi ska kunna helt ta bort skattehöjningen utan ser man på Göteborg som ska höja med 25 öre så är det väl så att detta skulle kunna vara en möllighet för att kunna trygga välfärden 2010. Vi vet att vi ha ett allt större krav inom vård och omsorg och besparingen i år är tuff med ökade städuppdrag till personal mm.. Jag har sagt det tidigare att det viktigaste vi har är vår personal och alla är guld värda och de har tusentals möten med medborgarna var dag och välfärden finns ju där !


Kommentarer
Postat av: Christer Holm

Självklart ställer jag upp som medlemsmöteordförande den 1 november i Lidköping.



Christer

2009-09-12 @ 23:34:47
Postat av: Gunnar

Hej Christer Holm!

'Medlemsmöteordförande'!

Innebär det att du håller i mötesordningen och fördelar turordning när det gäller vem som ska prata och hur länge han eller hon får ha ordet?

Med Vänlig Hälsning

Gunnar

Postat av: Christer

Hej Gunnar!



Jadå. Vill mötet besluta hur länge "ordet" får has hjälper jag till med det i demokratisk ordning. (Knappast aktuellt, tror jag). Välkommen med du med som medlem och påverka, hoppas jag?



Christer

2009-09-14 @ 08:29:44
Postat av: Gunnar

Hej Christer!

Det ska tilläggas att mitt inlägg var med 'glimten i ögat' eftersom jag syftar på att författaren av denna hemsida kanske ibland har förmåga att......hur ska jag säga........gärna skaffar sig en dominant roll på möten /ler/.

Med Vänlig Hälsning

Gunnar

2009-09-14 @ 21:20:50
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Christer

Jodå, Göran får tuktas emellanåt. Annars är han väldigt duktig som grön politiker!



Christer

2009-09-15 @ 11:06:52
URL: http://personligtombud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback