preliminärt kyrkovalsresultat

Vi(Miljöpartister i Svenska kyrkan) kommer in med 8 mandat till kyrkomötet. Detta är rekord då vi går från 4,a till 8,a mandat..ca 11000 röster till ca 20000 röster.. I skarastift som jag anvarat för i valet för Miljöpartisterna i Svenska kyrkan fick strax över 1000 röster men det räcker ej till ngt mandat som det ser preliminärt) Vi har dock med nästan 1000 röster på stiftet kommit in med 2 mandat som det ser ut preliminärt. Det är klart positivt då detta är första gången vi ställer upp inom skara stift i kyrkovalet. Vi kommer på församlingsnivå in med en mandat i Bjärke- församling ! Till sist vill jag förståss gratulera Anna Kelemen Ejstes som kom in i Lidköpings församling !: Miljöpartister i Svenska kyrkan 4.85 % av rösterna =58 röster Valdeltagande: 2009: 10.4% 2005: 11.8% Förändring valdeltagande: -1.4% Antal valdistrikt vars röster redovisats: 2 av 2 Antal röstberättigade: 11 835 Avgivna röster: 1 232 Giltiga röster: 1 196 Ogiltiga röster: 36 Det känns bra att vi nu finns med som miljöpartister lokalt i Lidköpings församling genom Anna som med sin kompetens och engagemang kommer att göra ett gott jobb för församlingens bästa !

Kommentarer
Postat av: Anna Kelemen Ejstes

Tack för alla dina fina ord och gratulation, men jag som ska tacka med ödmjukt tacksamhet för alla som röstade på mig.Hoppas att jag kan ge tillbaka något vettigt och förkänna derras tillit under min fullmäktige tid.Vi ses och vi hörs.

2009-09-21 @ 16:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback