Naturreservatet Östrasannorna invigs...GL Val 10

Efter en lång väntan så inviges nu de statsnära naturreservatet Östra sannorna !

http://www.lidkopingsnytt.nu/2010/08/17/reservatet-ostra-sannorna/

I dag är jag i Skövde och när jag tog bussen från Lidköping så kom det fram en kvinna och uttalade redan nu !

- Jag ska rösta på MP
- Jag vill att Maria Wätterstrand ska bli statsminister

kul för oss gröna att höra eller hur !

Just nu hörde jag Maria i radion och fick reda på att vi i MP prioriterar följande :

1 Klimatpolitiken och vi vill göra det möjligt för invånarna i sverige att leva i ett land som går före i klimatpolitken !
Vi vill investera i gröna system som sol, vind och järnväg och utvecklat biogassystem som gör jobb och vi vill att invånare ska genom att smälla upp små vindsnurror och solpaneler kunna få avdrag på elförbrukningen genom att man då investerar i ett klimatvänligt eget system på sin gård mm !

2 Trygghetssystemet med en förändrad försäkringskassa /en dörr in i systemet ! Vi kan inte acceptera det alliansen gör nu när människor ej får sjukpenning/ersättning från försäkringskassan får går till kommunerna och söka socialbidrag ! Vi vill satsa på ett humant och människovärdigt system där alla ska ges en chans och att individuella hänsyn tas och inga stupstockar i försäkringskassesystemet !

3 Jobben !  25000 jobb har försvunnit i välfärdssektorn och vi vill bygga upp välfärden som ger nya jobb samt att vi genom sänkta skatter inom tjänstesektorn kan få till mer jobb inom den privata sektorn som ger service på olika sätt till medborgarna ! Gröna klimatinvesteringar som satsningar på höghastighets tåg med ny järnväg ger nya jobb mm mm !


Kul att vara grön som sagt var !

Tyvärr så blev det inget med MIna båtfärden i dag pga vädret !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback