sifo mm !

Mätningen av sifo visar att det blir jämt i valet och det har man ju förstått hela tiden och det innebär att de kanske 20 tilll 25 % som ännu inte bestämt sig kommer göra det under valspurten vilket gör att jag verkligen ser fram mot kommande valspurt !

Det hänger på att vi rödgröna måste lyckas med att få ut vårt helhetsbudskap för vilken politik som måste föras och bl.a i Lidköping så har vi mycket bra samverkan som ska kunna leda till att vi utnyttjar bårde vårt gemensamma budskap samt det vi framstår var för sig !

MP i Lidköping kommer att ha ett eget valmanifest som ska redovisas via annaons i NLT samt vi att vi delar ut 6000 ex med valsedlar i under valspurten. MP kommer att som vanligt ha en husvagn på torget mellan den 23 /8 till 19/9.
Vill man veta något under valrörelsen så är det bara att kontakta mig .mobil och via mail.

Den lokala debatten är i gång på lidköpingsnytt och nlt,s debattesidor vilket är bra tycker jag och just nu diskuteras frågan kring välfärd/klimat/ skatter/privata aktörer mm. Alliansens företrädare tror sig genom att lägga ut mycket av våra egna välfärdtjänster på privata aktörer att man kan effekgiviser och spara vilket jag motsätter mig i debatten förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback