MP tar ansvar och jobbar för en rödgrön majoritet..efter 2010

Vi lever i intressanta politiska tider och jag går nu ut i min 4 ,e valrörelse och självklart är det kul att MP uppmärksammas så mycket men det väcker förståss också känslor hos andra och det är klart att jag tycker det ör viktigt med att vi lyckade få politisk uppmärksamhet gällande vårt principiella nej till flygsatsningen på Hovby.

Vi har dock ej sagt vad vi vill i stället utan det ska vi ta upp på vårt medlemsmöte den 24/2 som också är ett årsmöte.
Att olika uppgifter om ekonomi figurerar är ju ej helt ovanligt i frågor som dessa med bristande underlag.
¨Men jag har en uppgift som från dagens kostnad 5 millioner skulle öka till upp mot 18,9 millioner efter avräknad inkomst på1,1 millioner från 20. Men alla dessa uppgifter är ju bedömningár och det beräknas på 50 % beläggning.-.

Men om nu skaraborgs kommunalförbund går in med 15 millioner som det står i SLA..och företagen upp till 6 millioner så är det klart att vi kanske inte kommer att ligga på några millioner högre än vad vi lägger i dag.

Vår principiella bedömning är att vi inte vill etablera passagerarflyg på denna lilla flygsträcka av miljö och klimatskäl och det har också varit en ekonomisk debatt i denna pricip debatt och den handlar om att vi inte gillar ekonomiska subventioner till denna typ av verksamhet samt att vi inte tycker att beräkningar på andel ökande av jobben pga turistandelsökningen stämmer.
Jag har också¨varit mycket tydlig med att lägga fram detta i sak och inte kritiserat ngt lokal parti.
Jag blir nu lite förvånad över viss känslighet från vissa och det dras alldeles för stora växlar på detta.

Vi tar ansvar för en budget på nästan 2 milliarder sedan 2006 och Hovby har handlat om ca 5 mille/år o nu diskuteras det en ökning på detta ..men denna frågas ev nej från oss kan inte på ngt sätt ge oss epitetet att inta vara mogna ansvar--Vi har varit med och tagit beslut om besparingar och nedläggningar av bl,a Gösslunda ,,vi har tagit beslut om skattehöjningar på 30 öre och stått för detta i debatten..
Vi för en ansvarsfull politik där vi tar ansvar och vi är hela tiden beredda att ta ansvar och jag är alltid beredd att ta emot kritik i sak.-.Vi är alltid sakliga i vår debatt och inte heller i denna debatt har agerat i´personangrepps stil!

Jag trivs i min samverkan med S och V och jag verkar framöver för att vi ska nå en rödgrön majoritet efter val 2010..''

Vi är olika parftier och vi vågar även ta en debatt öppet om det vi inte är överrens om vilket är befrämjande för demokratin .---alliansen är tysta om sina olika åsikter vilket syns för C och Kd i opinionen.-




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback