gl nytt

Nu börjar almedalen och jag är inte där för första gången sedan 2005. Jag har tänkt att följa det på tv,e och ser fram mot MP,s tal på lördag förståss men även de som ska göras av Lars Ohly i dag och av Mona Sahlin på onsdag förståss !

Moderaterna och dess ledare tillika statsmininster Fredrik talade i dag och han är som vanligt duktig på att dölja de egentliga avsikterna om hur de vill se framtidens samhälle ! Det låter så bra om att vara det samhällsbärande partiet mm, men det handlar ju i själva verket m att de som har ska ha mer och de som har ägande ska ha ökat tillgång till detta och de stackarna som inte har får skylla sig själva , samt att hela miljö o klimat problemet är inte en nationell fråga utan en fråga för de länder som vill göra mindre än oss själva !

Jag själv kommer att ha semester från den 18 juli till början av augusti men svarar gärna på frågor och kontakta mig gärna på mobilen 0730 204260 

Jag har som sagt var en stark känsla av att vi rödgröna ska ro hem detta val så väl i Lidköping som i riket och det var kul att vi rödgröna nu i veckan hade presskonferens om vår ungdomspolitik !
Vi vill verka för förbättrade villkor för barn och ungdomar med probmem samt förbättra såväl fritiden för ungdomar över 16 på sockerbruket med ökade öppettider på helger mm samt förbättra möjligheter till att få jobb mm som ungdom ! Vi accepterar inte nuvarande höga arbetslöshet ,,!

Vi rödgröna i Lidköping har en egen facebockgrupp som du är välkommen att gå med i förståss ! Vi behöver alla medborgare till hjälp för att motverka att Alliansen ska vinna valet såväl lokalt som på riks !

Jag har f.ö som tänk att uppdatera denna blogg veckovis under juli månad om inte andan faller på att skriva mera !


Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Hej Göran!

Tja, man kanske skulle gå med i mp:s facebockar/ler/!

....och en fråga...är du i Lidköping imorgonkväll?

....Gert tar emot hemma hos sig i kvällningen så att vi kan se fotbollen tillsammans.

Gunnar

Postat av: Maria Pettersson

Jag vill önska Göran en skön semester och tacka för det fina svaret jag fick på min fråga :-) Hoppas att något extrainlägg kommer på din blogg trots din ledighet. Mvh

2010-07-06 @ 05:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback