GL nytt


Dagen regionfullmäktige var ok.. Diskuterade Tomatismetoden (ljudträning för barn med ADHD problem) som skall läggas ner på BUP i Strömstad med Britt Marie Andren Karlsson ordförande i Nu sjukvårdens styrelse.
Hon var nöjd med att lägga ner för att forska på resultatet emedan jag tykte att behandlingen kunde fortsätta emedan man forskade men det blir tyvärr inte på detta viset.

Jag fick också testa spirometri(andningstest för att upptäcka KOL) jag fick godkännt = ligger på normalvärde trots en relativ kraftfull förkylning..

Debatten i regionen i dag var också om Vänsterna negativa synsätt om VGPV(nya primärvården) vi har nu 205 vårdcentraler i stället för 141.. Jag bedömmer att det ska kunna bli bra och att vi ska kunna få bättre tillgänglighet och hälsovård med detta nya system som bygger på att du får resurser för att bibehålla patienten på enheten så man tjänar på att jobba förebyggande. Lite kul att debbatera mot Claes Göran Borg (V)..
Vi tycker mycket lika i många hälso och sjukvårdsfrågor men inte i denna..Jag bad han att avvakta med att utvärdera detta nya system som bara varit i gång sedan i oktober 09.

Jag och Birgitta Losmnan lämnade också in en motion om utvecklat folkhälsoarbete inom våra 12 hälso och sjukvårdsnämnder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback