Gl nytt

På våg till karlsborg med buss. Peter eriksson vårt språkrör kommer. Jag. Helene. Nils m.fl ska vara med under dagen för att träffa gruppen som jobbar för att bevara karlsborgsbanan. Den har ju ett nedläggningsbeslut på sig. Därefter ska vi träffa åkeriägare. De vill visa ny miljövänlig teknik inom lastbiltrafiken. Vi avslutar dagen med ett medlemsträff då peter kan inspirera oss inför valet. Kul ska det bli. I går var jag i vänersborg på debatt om nu sjukvården. Hjärt lungsjukas förening vars länsförbund har 5000 medlemmar anordnade detta. Bra debatt om bl.a vikten av den förebyggande vården samt detta med att bibehålla hälsa. Jag trykte mycket på detta. Ja nu har man varit på två debatter denna vecka då jag i lidköping i tisdag debbaterade detta med föräldrastöd till föräldrar med barn som har adhd. Föräldraföreningen compassen ordnade denna viktiga debatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback