VAL 10


I går var det väl 100 dagar innan förröstningen börjar och det känns bra att vara grön på alla sätt !

Det finns en kraft i den gröna rörelsen som alldrig förr och alldrig har vui haft så många som vill vara våra valarbetare för att mer grönt inflytande på alla nivåer i samhället.

I Lidköping så lade jag och Veronica en motion om att vi ska kunna uttala i kommunen att Lidköping ska vara en GMO -fri zon nu när vi håller på att få 4,a odlingsfält med GMO odling av potatis inom kommunen !

Kommunfullmäktige beslutade också att vi ska gå till domstol för att från shell köpa marken som heter kniven 2 och det är området intill framnäs där alla dessa 20 talet tomma(fula som stryk) oljecisterner ligger !
Bra tycker jag som var uppe i debatten och unnande mig att säga att vi nu verkligen bildligt sätter P för oljeberoendet som vi byggde upp på 60 talet när dessa cisterner byggdes !

Vi hade sedan en trevlig kväll på motorstadion med dess mångfald av aktiviteter samt att jag och 12 andra kf ledamoter körde gocart där jag, Kjell hedvall och Bo Eliasson körde ca 7 varv var emedan Tommy Larsson och Sten Erik Lager körde 9 varv var men det ska man inte ta som hint att Kd får en valvinst i valet men de behöver ju få förtröstan med tanke på Kd,s balansgång på 4 % strecket i opinionen !

Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

....och när det gäller det här med Görans 'carting-körning' på motorstadion skapade kommentaren i dagens NLT allmän munterhet bland arbetskamraterna.



Dvs Göran var med på bild i lokaltidning och under bilden kan man läsa "...Längst fram Göran Larsson i en alldeles för trång overall."

Hälsningar

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback