GL,s valnytt 10

I lördags så hade vi en fantastisk dag vid valstugan och det är naggande trångt tillsammans med våra vänner i det röda gänget men det känns lite som att varje människa som ler till en är en röst och jag kan säga att några sade att de ska rösta på oss i stället för S t.ex( men bara rösten stannar inom oss rödgröna eller hur Kjell  !)
Jag delade ut ca 100 ex av vårt valmaterial på en kort stund och det var många av dem som tog sig en fika och även fick en tårtspade av S !
Det kändes som den bästa vallördagen någonsin för oss gröna och skulle jag räkna in alla jag mötte och gav material till så tror jag ingen annan enskild politiker där fick ut lika mycket material !

Hur som helst så har vi gröna en känsla av framgång som enligt Madde ger 3 mandat men kanske till och med 4 mandat ! Många gillar frågan kring råda ås och en person från Naturskyddsföreningen kom fram och uttrykte stor tillfredsställelse gällande MP,s initiativ kring åsen !

Nu har det gått två dagar in i den näst sista valveckan och jag har haft en presskonferens i Falköping om regionpolitiken och det gick bra samt att jag i dag tillsammans med Karlsborgsgänget har agerat för Karlsborgsbanan med medhavda dressiner som symboliserade vår vilja till omtag och nyutredning gällande Karlsborgsbanan möjlighet till åter tas i bruk ! Vi var på plats i Skövde, Tibro och Karlsborg och SLA intervjuvade mig och lokala mp politiker från Karlsborg !

Nu blir det en dag på torget fram till ca 13,35 för då bär det i väg till Skövde,! Möte kl 15 med Sigge !
Nu är det dags för en rödgrön skaraborgs valturne mm ! Nu på måndag den 13/9,,,Den 15/9 kör vi en stor antikärnkraftsmanifestation i Skövde vid MP Skövde växthus till valstuga ! Vi börjar kl 16 och slutar vid 19 !
Centerns svek är total och i dagens partiledar intervju så medger Maud Olofsson att man inte längre är emot kärnkraften mer än att den inte ska domminera som nu ! Folkpartiets Björklund pratar om tre nya reaktorer under nästa mandatperiod och detta var inte Maud prinsipiellt emot !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback