Grönt i fokus

Politiskt liv är verkligen intressant och det är väldigt värdefullt just nu att vi har en så stark och trygg grön rörelse och när nu det nya partiet bildas som tar upp våra frågor och vill dessutom öppna upp dörren för Alliansen i Lidköping som bildades inför valet 2010 !
Detta välkomnar förstås Bertil Jonsson M , som brukar kalla att jag driver en politik till Vänster om Vänstern !
Det blir väldigt mycket fokus på MP och vårt samarbete med S och V och en sak är säker :
Vi ämnar i MP Lidköping fortsätta att driva en trovärdig politik med fokus på stark välfärd och progressiv miljö och klimat politik och vi har en maktpolitisk inriktning som är långsiktig och ansvarsfull ! Det vill säga att vi är en del av den starka Rödgröna majoriteten nu och väljer väljarna in en rödgrön majoritet sä jobbar vi vidare .
Det är Viktigt att väljarna känner trygghet med att veta vad de röstar på och vad det innebär maktpolitiskt .
Nu rockar vi in i Supervalåret som bara har börjat !

Kommentarer
Postat av: Anna Kelemen Ejstes

Jag har många liknande tankar och nu när vi har ökat våra röster i kyrkovalet från 50 till 70 då räknar jag med att den ökningen procentmässigt blir liknande både i EU och riksvalet....Vi går mot en historiskt val när folk kan andas ut och se ljuset så småningom efter 8 år....Det gäller nu eller aldrig! Det finns bara ett plan Sickan!....skulle jag säga ;)

2014-01-19 @ 17:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback