val rapp 2006 dag 4 i slutspurten



Än en dag i valets tjänst för mitt kära Mp,, och det har varit mycket trevligt att åka tillsammans med min vän Ann från Falköping med hennes Biogas (volvo v 70) bil till Töreboda och träffa trevliga människor på deras lilla torg, Det var faktiskt uppehåll från alla skurar när vi var där mellan 11,30 till kl 14 .

Vi pratade mycket om att vi har en fantastisk möjlighet i detta med biogas och att det finns en framtid att vi själva ska tillverka detta i större skala och jag talade för en liten skala om att detta kan bara ske om det Mp får mandat att vara med och styra lander efter valet.
Vi har i dag 2 biogasstationer i skaraborg (mariestad-skövde) men jag sade att tii nästa valrörelse när jag återkommer så finns det en biogasstation i varje skaraborsk kommun = 15.

Jag sade också att vi i miljöpartiet vill ge vården nära människan och inte tvärtom att vi i dag gör vård hemma som för 10 år sedan gjordes på sjukhuset,, Jag vill se en föstärkt primärvård med en större möjlighet för läkare till hembesök,,
Jag tog naturligtvis också upp detta med ohälsan ,, fetma hos barn ,,och att vi måste satsa på den förebyggande vården för att vi ska klara morgondagens vård och dess krav,,,

Jag hoppas och tror att vi ska kunna gå bra i valet om än att vi är vana att ligga på strax över 4 % som dagens prognos från Ruhab visade (mycket osäker)
Men nu ligger Alliansen under igen... o detta 24 dagar före valdagen.. hmn,, detta blir spännande..

Jag kommer att ge er läsare en prognos för var dag from i dag  !

Riks tot ,, 1, S 38,4  2,a  M 26,8  3,a   Fp 10,9   4,a   Kd  6,1  5,a C 6,0  6,a   Mp 5,9    7,a V 4,5

Som sagt detta blir ett rekordjämt val och detta borde göra att intresset för valet ökar,,,

I dag började också partiledarutfrågningen--
Kd,s Göran Hägglund...
Han var helt ok men när det gäller hans sätt att uppifrån kräva cevilcurage så känns det liksom lite obekvämt,,, Jag ser det som en viktig mänslig naturlig förmåga att stödja och hjälpa varandra och i det humana samhället utvecklas detta hos oss människor , men naturligtvis så sker det insidenter där vi som medmänniskor inte räkt till och känner skuld men att avkräva uppifrån cevilcurage är i i sig kontraproduktivt och medverkar absolut inte till att vi människor ska agera än mer humant i stöd till andra än vad som göres i dag,.,,
Men detta med alkohållås i varje bil är mycket bra Göran !
Men detta med att sänka bensinskatten är väl inte alls bra för miljön Göran och där fick ni ju backa när det gäller ert gemensamma valmanifest,, !

Annars så hade jag öppet  Valstugan lite på kvällen /17,30 till 18 och det kom fram åtminstånde 3,e som kommer att välja på mp och det känns gott när man får höra detta  !
Regnet faller ju och vattenpölen framför sossarna är fortfarande lika stor som i går trots en äldre s jäntlemanns idogna sopande med sin piasava kvast i dag.,,.på morgonen,, naturen följer sina egna lagar och visst påvisar detta viken sårbarhet vi har för ev. kommande översvämningar på torget...

Jag i  dag blir det att åka biogaståg från Mariestad till Lidköping på morgonen för att sedan komma på intervjuv med NLT óm regionen,, Tar upp Förebyggande vård, närsjukvården ingen ska hamna mellan stolarna, samt kollektivtrafiken och satsningar på detta,,, Lidköpings sjukhus står sig starkt som ett akutsjukhus och skall så fortsätta med utvecklad planerad vård,,

Jag han faktiskt med att simma 1000 meter på utomhusbassängen framnäs,, Viktigt att röra på sig för att förebygga egen ohälsa,,, Jag sitter ju i folkhälso-kommiten i regionen,,,

nä nu är det dags att blunda
god nattt

Kommentarer
Postat av: Tony J

God gissning, Göran. Men glöm inte att jag har det förseglade kuvertet med vadslagningen på mitt kontor i Vänersborg. Där gav du en något annat bild över valresultatet :-)

Ha det bra!

m v h Tony

Postat av: Karin T

Häftigt m biogaståg. Och vågat att lova biogasmackar i alla kommuner. Har ni Sverigedemokrater hos er? Det har inte vi, men rasister har vi. Som hatar samer.... Inte kul alls. Jag har haft den dåliga smaken att säga ja till en konsert på söndag, så nu sitter jag och övar. Svårt att fokusera. Gå gärna in på vår hemsida, www.mp.se/jamtland o kolla. Vi hörs!

2006-08-25 @ 21:00:40
Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Jag o Ann L. sitter på Solhaga o har just beundrat dig i fotbollsmatchen på Hagavallen. Är du i Dalarna o värvar röster?
....och vilken adress är det till Jan Larssons hemsida?

2006-08-25 @ 22:34:49
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback