Val 2006 6 dagar...kvar



Jag måste säga att denna dag har varit bra och jag ser ljust på vår politiska framtid på alla nivåer och det som man börjar fundera på är vilken egen politisk framtid som man ser sig själv i efter detta val och det får vi väl se när valresultatet och kryssen är räknade onsdagen efter valet,,.

Det kommer nog att vara många nervösa timmar innan man vet hur det blir och sedan så ska det ju förhandlas på alla nivåer,,.

Vi i Lidköping hoppas på att få möjlighet till några poster som är betydelsefulla för oss efter valet , typ- Samhälssbyggnadsnämnden, Miljö och byggnadsnämnden och Barn o omsorgs nämnden samt kommunstyrelsen skulle kunna vara exempel på detta,,,
Vi kommer oxå att förhandla i Regionen och vi i skaraborg hade möte den 6 /9 där vi bestämde hur vi såg på kommande förhanlingar och val av person,,,
Vi kommer att förhandla på Riks om s-v-mp har en majoritet... jag är med i förtroenderådet och är som detta kallad till Stockholm den sista helgen i september,, det kommer att bli mycket intressant naturligtvis.

Som sagt så väljer medborgarna in sina företrädare i direktvalda, parlament och fullmäktigen, Men för att bilda majoriteter (om inte ngt parti får sådant) så bildas samverkan för detta , där man förhandlar hur platsfördelningen ska se ut i nämnder och styrelser... detta görs också oftast av de som är i minoritet för att man ska ges fler platser i nämnder och styrelser...
Jag återkommer med att ge er läsare information hur jag ser på läget och vad som sedan blev av själva förhandlingen... viktigt att veta som väljare tycker jag................

I dag var jag på Lidköpings Torg samt på Delagardieskolan och mötte väljare samt fixade fram de fina bilder som min vän Kalle Borg fixade i går kväll. (söndag 10/9)
Det blev bilder på , Malin Larsson, Joakim Siljebäck, Josef Kjellqvist, Kerstin-Maria Stalin, Mirozlwa T Hansson och Jag själv  Jag tror att det är bra att väljarna kan få en bild på kandidaten..

I morgon (tisdag) så kommer åsa Domeij till Djurskyddsmyndigheten för att tala för att den ska vara kvar i Skara och som en oberoende myndighet.,,.
Kl 16,45 talar hon utanför myndigheten...
Kul att detta kunde ordnas-- återkommer med info gällande hur det var--- hoppas vi kan bli ett 30 tal vid själva manifestationen,,
vi har annons i sklt i dag samt affischer i Skövde, Lidköping o Skara...

Ja det känns helt klart bättre än förra valet 02 , o var det ska sluta nu ..hmn..mellan 5 till 7 %,,
Ja vi får väl se men det är lite kul att fundera på olika hypoteser,,,

Min dag var lite jobbig då min plånbok fick fötter men det är bara att glömma detta och gå vidare,,, sånt händer som sagt mm
Det finns värre saker i livet och jag själv gräver inte ner mig i 1,a taget,,
Det gäller att jobba på hårt och vara optimistisk även när vi får kritik,, Efter en lång debatt med person som till en början var utan att överdriva mycket kritisk mot Mp..så tykte han till sist att vi var snälla endå..
tack ska du ha,, han representerar en väljargrupp som sällanröstar på mp..vid man i äldre medelålder
som inte på ngt sätt tycks förstå vår politik..

Men det som var roligast var min vän Linnea Haglund, 3,a på regionlistan samt anstäld för gu väst för att driva mycket av vår gymnasie valrörelse vilket hon gör helt fantastisk hos oss här i skaraborg,,
Tack Linnea..Hon lyckades värva 2 nya medlemmar i dag på en kvart,,. otroligt bra gjort..

nu blir det att sova
hej


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jag har som vanligt läst din blogg och sett ditt digra program.......men, men.....glöm nu inte att tippa Höststorm omgång sex.....och när du ändå gör det så kan du väl även skriva någon trevlig hälsning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback