Från Residentet


En dag på residentet i Vänersborg där jag tjänstgör en gång i veckan som politisk sekreterare för Miljöpartiet i Regionen är alltid stimulerande och intressant.

Vår regionstyrelsegrupp träffas alltid måndagar mellan klockan 10 till 12 där vi går igenom regionstyrelsehandlingarna och frågor inför kommande regionfullmäktige.

Jag själv som är ansvarig för sjukvårdsfrågorna tar också upp frågeställningar som kommit upp i Hälso o sjukvårdsutskottet och som är på ge till Rs och Rf.

På eftermiddagarna sysslar jag med planering när den gäller den Hälso och sjukvårdsgrupp vi har där alla som har hälso och sjukvårdsuppdrag i regionen deltar.

Vi kommer i höst ha två möten där jag planerar studiebesök till Angered Närsjukhus den 28/9 samt till Sjukhuset i södra älfsborg (SÄS) i Borås den 23 november.

Det var lite kort om en dag på Residentet.

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback