Sommar och kamratskap

76717-38foto Gunnar Karlqvist

Jag måste säga att det känns otroligt gott att ha en vän som Gunnar . Vi jobbar inte bara ihop som natt-sjuksköterskor utan vi gör också saker tillsammans på fritiden.

Det har ju varit en hektisk tid för mig där jag på 26 nätter jobbat 21 samt att det hänt saker i mitt privatliv som gjort att en vänskap som den med Gunnar är än mer betydelsefult .

Detta med vänskap i sig är ju mycket viktigt för alla och verklig vänskap är inget som dimper ner från skyn utan det måste man visa att man vill ha.

Det är därför mycket synd tycker jag när man haft en vänskap att den plötsligt bryts av någon orsak.
Jag tror nämligen att vänskap även kan överleva relationer .
Jag har svårt att förstå varför människor är så prestigefulla när de bryter relationer att de inte försöker bevara vänskap.
I grund och botten så handlar varje relation om vänskap och har man en gång kunnat nå vänskap mellan sig så borde man kunna göra det igen bara man släpper på sin egna prestige.

Med detta vill jag slå ett slag för vänskap / kamratskap. Det behöver vi alla .

I går kväll träffade jag Kjell Hedvall i samband att jag så på matchen Valencia-Elfsborg . Vi har en politisk kamratskap mellan oss fastän vi tillhör två olika partier , vilket gör att vi kan sammarbeta bra, men denna kamratskap har växit fram sedan jag började i politiken 98 då Kjell redan varit kommunalråd sedan 94.  Vi delar inte alltid samma uppfattningar men har respekt för varandras ståndpunkter.

Vi träffade på trevliga damer där en har hand om Forshems gästgiveri och en var från Hamburg och var docent i Svenska och undervisade tyskar i svenska. Det är alltid trevligt att umgås på detta avslappna sättet som vi gjorde.

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för dom fina orden kamrat!
Bilden på dig med kaffekoppen är den som jag kommer att använda på en av frågorna i vår samfällighetsförenings tipspromenad på lördag.
Frågan är ifall deltagarna känner igen den lokala politikern på bilden?
Hälsningar från Majgården
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback