Hallo !

76717-129 
Jag vill uttrycka min spontana glädje när jag fick höra att Laila Åkerberg (Mölndal) kandiderar till ordförande posten i MP-Väst . Hon och jag jobbade mycket bra ihop under förra mandatperioden i regionen ; 2002-2006.
Beslut i frågan tas på Mp Väst årsmöte lördagen den 12 april.

Det är alltid mycket spännande att få vara med i en längre förhandlingsrunda som den om vår framtida Vg-primärvård, som jag nu har varit sedan i november 07. Efter telefonmötet i går känns det mycket bra och det finns en stor majoritet kring en linje som kommer att presenteras i samband med Hälso och sjukvårdsutskottets möte i Vänersborg onsdagen den 2,e april. Jag har lärt mig väldigt mycket under denna förhandlingsperiod . Jag återkommer med detaljer på Onsdag.
I Onsdags var det också hälso och sjukvårdsnämnd i Mariestad och Bengt Andersson som är ordförande i nämnden skötte som vanligt mötet på ett bra sätt. Vi antog mål och inriktning och jag fick in ett yrkande om att vi ska stärka vården för de som känner av ett utanförskap som tex Homo, bi och trans området samt för flyktingar.
samt att de lokala folkhälsoarbetet skall förbättras i stället för bör. Alliansen lade ett eget yrkande där de fick in en del av sina också. De hade ett yrkande om vårdval där jag avstod då det nu finns ett arbete som ännu ej är klart och som presenteras nu på onsdag den 2/4. Det känns bra på nämnden och att jag följer HSU,s arbete verkar så sakterliga ha stärkt min roll i nämnden vilket känns inspirerande..

I går kväll var det också lokalmöte gällande vår nya lokal i Skövde vid högskolan . Det var jag , Sture, Christoffer och Bernt. Det känns mycket bra att lokalen på något över 100m2 nu snart är helt klar samt att denna lokal kommer att bli mycket betydelsefull för oss i MP Skaraborg och Mp Skövde i valet då får vu anatalet röster i Skövde från ca 1100 till det dubbla så kan vi få en riksdagsplats i Skaraborg vilket inte har hänt sedan 94 (Då var skaraborg 17 kommuner, Habo, Mullsjö) . Jag har varit ordförande för Mp Skaraborg sedan April 2002 och nu varit ansvarig för två val och nu är det tredje gången gilt då jag kommer att vara kvar längst till årsmötet 2011 om jag får medlemmarnas stöd. Vi har i dessa riksdagsval fått 2002 ca 5700 röster och 2006 ca 5800 röster = 3,65 % av rösterna och som jag ser det behövs det ca 7500 röster för att nå ett riksdagsmandat och det ska inte vara omöjligt !

I dag så var det arbetsdag i Vänersborg och det var som vanligt trevligt att träffa Stefan, Tony och LIse.. Jag och Stefan diskuterade det sista gällande prmärvården och vi är helt inne på samma linje och sedan så diskuterade jag och Tony vår kommande sjukvårdsbudget och vilka satsningar vi vill ska göras och diskuteras på mötet med min Hälso och sjukvårdgrupp i Göteborg fredagen den 11/3..

Fotbollslaget jobbar på ! Vi var 6 personer ute på vintriga Hagavallen i tisdags och vi fikade och diskuterade kommande träningar och matcher. Vi hoppas få match mot Saleby på Hagavellen på onsdag den 2 april kl 18,30 .. ?,
ha det gott... burr,, det är lite kallt ....
Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback