Bra besök !

Jag , Tony och Lars har varit på ett intressant studiebesök på Kurhälsan i Falköping i lördags. Representanterna för denna non profit- verksamhet är störtnöjda med VG Primärvård, så som det är utformat. Det enda tillägget de önskade om, var att rehaben skall ingå i VG PV, i övrigt var de fantastiskt nöjda med den västsvenska primärvårdsreformen..

Jag som var med tillsammans med Tony och förhandlade fram systemet för VG Primärvård, så som det är utformat. Det är därför trevligt att höra hur det fungerar ute i verksamheterna med detta nya system som infördes den 1 oktober i år..


Vi kommer i vår på hälso och sjukvårdsutskottet diskutera hur rehabilitering ska ingå. Jag håller med representanten från Kurhälsan och hoppas att vi framgent kan landa i ett bre förslag som gör att läkare/sjukgymnast kan jobba sida vid sida på en vårdcentral..

Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Hej Göran!

Du vill tydligen med stort eftertryck basunera ut information om studiebesöket i Falköping.

.....och så vill jag bara påpeka att nästa veckas 'quizfrågor' redan nu finns att begrunda på hemsidan......fast jag får väl som vanligt påminna dig ett flertal gånger innan lördagen.....fast jag undrar om du läser 'kommentarer'!?

Quizhälsning

Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback