2011-07-22


Vi är i sorg efter den stora tragedin i Norge i Oslo och på Utöja !
Nästan 80 döda i detta vansinnesdåd av en ensam person, samt ett flertal svårt skadade !

Jag ber för alla som har drabbats och på ett sätt är det ju alla som tror på demokratin och allas lika rätt !

Norges Statsminister Stoltenberg har på alla sätt burit oss alla demokratikämpar på sina axlar i denna så svåra stund med sin storhet och förmåga att stå upp för demokratin och det mänskliga värdet !
Han är sannerligen i dessa dagar en statsminister i ordets alla bemärkelser och för som jag ser det nordens befolknings talan mot detta vansinnesdåd och för demokratin och der öppna samhället !

Jag elsker Norge och ni är mina bröder och systrar och ni kommer att komma ut starkare än någonsin för det öppna , demokratiska samhället....Ni kommer att leda oss alla som bor i våra nordiska länder !

Jag gråter fortfarande när jag tänker på alla dessa fantastiska människorna på Utöja och i Oslo som fått sätta livet till under terror atentatet den 22/7 !

Jag har får hoppet en då om en framtid tack vare alla fantastiska människor som uttalat sig för demokratin, jämlikhet och att vi nu ändå hårdare tilllsammans ska verka för ett öppet och humant samhälle i våra nordiska länder !!!

Jag kommer snart att besöka Norge och kommer då att ha en 5 minuters reflektion i tystnad för alla som nu dött, skadas och för alla som mår dåligt efter detta vansinnesdåd !!

Kampen för demokratin kan alldrig avbrytas utan den måste göras var dag i alla möten mellan oss och detta ska vi göra ändå bättre som Stoltenberg sagt så bra efter denna terrorns och sorgens dag och sannerligen ska vi hedra alla som fått sätta livet till i kampen för demokratin och det öppna samhället genom att fortsätta deras arbete för det demokratiska och öppna samhället !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback