Miljöpartiet på gång ....

 
Hej 
 
Det är så trevligt att vi gröna är på gång ocb vi höjer oss i opinionen igen ! 
Vi har en politik för framtiden och det är vi som är bärare för att lotsa oss in i framtiden !
 
Nu som ordförande för SÄS och som kf och Ks ledamot i Lidköping så ser jag verkligen positivf
för hur politiken formeras framåt då vi gröna finns i regering ,majoritet i VGR / regionen och i maj. i Lidköping !
 
Välfärden är en huvudprioritet för regeringen och de kommande Statsbudgeterna på våren och hösten kommer ge positiv utveckling för såväl region som kommuner ( Som Lidköping )
 
Välfärdens utmaningar är stora ocb självklart så har vi ett stort ansvar vi lokal politiker inom kommuner och landsting -regioner !
 
Jag ser redan nu fram emot kommande budget beslut för välfärden på alla nivåer ,,.
 
Det är viktigt med ett långsiktigt och hållbart arbete och jag är imponerad på hur starkt våra tjänstemän inom såväl regionen som i min kommun arbetar för att förverkliga politikens intentioner !
 
Svensk kultur i detta avseende är nog världsbäst !
 
Nu kommer en hektisk tid innan sommaren ocb det berör budgetarbete på olika perspektiv !
 
Må gott 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback