Valstuge rapport



Att vi nu 22/8  äntligen har i gång vår så kallade valstuga (campingvagn) känns alldeles underbart och man känner äkta glädje i valarbetet som nu går från att jobb med planering och adminstration.

Jobbet med alla valsedlar och hushållsutskicket som nu är klart i och med att under dessa dagar mellan den 22 till 24 så lämnar vi in vårt hushållsutskick till posten för hela skaraborg förutom Grästorp.

Nu gäller det att vi visar oss ute hos våra väljare och det var verkligen trevligt att träffa människor i dag och jag kan inte unvara er mötet med en person som inte får så länge sedan var en gömd flykting i Lidköping men som tack vara beslutet om tillfälligt uppehålls tillstånd . (Mp drev i höstbudgetförhandlingar 2005) nu hart fått uppehålls tillstånd.  Han går nu på utbildning med många andra och han sade att många är oerhört tacksamma till Mp och då inte minst Peter Eriksson själv och de hoppas att han kommer hit i valrörelsen.. Jag kunde inte lova detta tyvärr men jag ska försöla så gott jag kan...
Det känns så härligt att höra hur människor berättar om sitt liv och att man faktiskt kan göra saker politiskt som känns så rätt som detta .
Vi i mp känner att vi måste driva en humanare flyktingpolitik i Sverige och att vi kunnat gjort detta känns gott på alla sätt,, men vi har forfarande mycket att göra för att förbättra oss gällande att motverka diskriminering för att man har en annan etnisk bakgrund.

Jag tycket det känns som en god valvind just nu för oss, men det gäller att ligga i om vi ska få något gjort och det finns en sådan anda just nu i partiet.,.och då inte minst här i Lidköping...

Vi kommer att ha uppe valstugan var dag fram till valdagen och ni är alla hjärtligt välkomna...
som läser mina inlägg på denna blogg,,

min prognos för valet i dag,,, Jag är oroad att V är så svagt för det gynnar Alliansens möjlighet till maktövertagande vilket jag på intet sätt vill,,

I dag onsdag så blir jav vid valstugan och det förhoppningsvis blir det regnfritt !

ha det gött

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vilken adress har Jan Larssons hemsida?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback