Valstuge rapport


Hej alla ivriga läsare av min blogg och tack för hälsningen Karin. Jag är glad att vi nu har en ny bloggvän från det politiska livet i kommunen ,,välkommen Jan Larsson (c) 

Läste din kommentar om mitt inlägg och välkomnar aktivt en bra miljödebatt mellan oss partier och som sätter focus på långsiktighet,,,

Jag har ideer när det gäller detta med vattenkvaliteten som vi kommer att diskuera med alla partier i fullmäktige och är intresserad av att se till era och kan vi komma överens så vore det bra naturligtvis.,.

Man jag är dock fortfarande oroad hur centern ska kunna få med sin Allians vänner på en offensiv grön politik .
I dag var det en trevlig dag på torget och det var roligt att flera av mp medlemmarna kom fram i dag, som Kerstin Maria Stalin, Josef Kjellqvist och Mp Varas Solveig Eliasson..

Det kom fram en del trevliga vänner och flera andra som hämtade vår information .,.

Jag kan medge att jag slölyssnade mest på V i dag och tog mig ett schakparti med en trevlig mp-vän,som också visades på foto av Lidköpingsnytt.

Man jag tycket det är mycket viktigt att V kommer att öka från den senaste opinionsmätningen på 3.6 % för att det ska finnas någon som helst chans för oss att undvika ett Alliansövertagande,,,
Om jag får spekulera så bör vi komma upp till 6 till 7 % och V mellan 5 till 7 % om detta ska vara möjligt men då måste det bli krafttag från S sida och man kan inte sitta med benen i kors och vänta på bättre tider,, ut på banan nu .. S ,, både lokalt som på riks och förklara varför vi ska ha ett alliansfritt sverige,.,,

Jag ser fram mot en förstärkt intensivitet i debatten och tydliggörande av vad vi som olika partier vill ?

Det stora problemet för S i dag var den lokala översvämningen (5 min.össkur) utanför deras valstuga som gjorde att Kjell Hedvall tappert försökte borsta bort vattnet,,.under deras egna valstuga,, men vattnet rann oundvikligen tillbaka,, men ta det lugnt Kjell mm jag tror vattnet rinner av under natten,, men jag måste tillstå att detta påvisar hur lätt man kan drabbas av en översvämning,,,

Så med detta lilla exempel så påvisar det vikten av att motverka ökade koldioxid utsläpp.

ha det gott alla läsare...

mvh

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och om Ni går in på min sida så finner Ni ett stiligt foto på Göran utanför valstugan (husvagnen)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback