God Jul och Gott nytt år


i dag var det sista politiska mötet med gamla kommunstyrelsen och det var en trevlig och hjärtlig stämning och jag upplever att vi har ett bra klimat och så ska det ju vara oss politiker emellan,.,

Jag vill passa på att önska alla mina politiska vänner en got jul och ett riktigt gott nutt år 2007..

Vi har en del att göra men det ska vi väl lösa på ett bra sätt om än att vi kan se olika vägar och prioritera lite olika så ska vi nog kunna komma överens många gånger med den goda dialogens stöd som vi har här i Lidköping,,

Jag vill också önska alla andra som av o till läser denna blogg samma sak och detta gäller även representanter för media/press,,


I dag pratade vi om klimat problematiken och dess konsekvenser för vänern och det är som sagt var viktigt att staten tar ett samlat ansvar för detta och att vi vänerkommuner samverkar i detta och jag hoppas att denna samverkan förstärks framöver , vilket jag också kommer att driva framöver..
Vi måste se över hur vi ska agera såväl kortsiktigt som långsiktigt vid att vänern som nu ligger på 45,70 skuille stiga inom en 20 till 50 års period till 46,50 upp till 47.5 meter,.,
Alla representanter för alla politiker är övererens om att det behövs göra olika saker  och det känns positivt och det är bra att Karin Lexmon uttalar sig som hon gör till Lidköpingsnytt.

Sedan har vi ju bandyhallfrågan och hur vi ska lösa den ,, Men det finns nu initiativ tagna som bådar gott skulle jag vilja säga och att det känns som att det kommer att kunna komma fram investerare framöver.

Ja sedan finns ju skolan -vård -omsorgen och mycket mycket mera , men det kommer ett nytt år och vi ska 
ta tag i allla frågor i och med att nya ks startar upp 9/1,,,2007

När det gäller skolreformen och den nya strukturen så kommer barn/skola ta beslut gällande de övergripande direktiven i morgon.

Vi i mp har inte haft plats i nämnden som tar beslutet utan vi kommer att finnas med från o med nästa år med Veronica Berling som kommer att ha det viktiga arbetet att göra detta förändringsarbetet i god dialog med förvaltning/berörda skolor/personal/elever/föräldrar ,,
Detta arbete är mycket viktig att det göres i god dialog och det finns en ömsesidighet i detta förändringsarbete som är nödvändigt för att klara helheten och en så lärar/personal tät skola som möjligt,

Vi förstår att alla förändringar smärtar för de berörda men vi ser också möjligheter i detta förändringsarbete,, 
Det är ju sagt att nämnden ska vara enig och det har väl vi från mp sett som en styrka hos den gamla nämnden .. och jag hoppas att det kommer att fortsatt att vara så när beslutet tages i morgon ,,


Ja i regionen finns det också mycket at göra men det kommer också att startas upp i och med starten på nästa år för min del...
jag hoppas min region politiska kollegor får en bra jul o ett gott nytt år,,
Det känns mer och mer rätt att verka som kommun/region politiker och jag ser fram mot kommande år 2007 olika utmaningar och hoppas själv på olika sätt kunna göra ett gott politiskt arbete och på mitt sätt och se på det kunna göra ett gott arbeta för samhället och dess kommande behov,

Tack Karin Tomasson
Vore trevligt om du kom till Lidköping ,, 
Förresten så har jag en undran pm jag kan komma till Östersund i första vecka av januari.. finns ju absolut ingen snhö här i dessa klimat tider...
annars så har jag öppet hus hos mig den 29/12... kl 16 ..känn er välkomna.. vi går till bandy till kl 19..
Villa har en mycket viktig match mot Motala,,, kan ju bli avgörande om de går upp eller ej till elitserien,,.

ha det gott där ute o dåäven i rymden..
Fuglesang är an klassisk hjälte på många sätt o då inte minst för oss alla rymdintresserade pojkar som vi alla var en gång i tiden ... eller hur..
Men sociallist är han inte,.,..
Kanske grön ? 

/ Göran


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill passa på att önska dig ett gott slut, och ett gott nytt!

m v h Tony

PS
Hör gärna av dig till Birgit ang datorskiftet. Hon vill nog bestämma med dig kring när och hur och var ni skall mötas för att hon skall kunna lämna över den till dig.
DS

2006-12-20 @ 16:26:43
Postat av: Gunnar

God Jul och Gott Nytt År Göran!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback