Kort o gott från politiken


Nu avslutar snart alla de gamla nämnderna o och med slutet på 2006 och de nuvalda nämnderna och styrelserna börjar arbeta , såväl i regionen som i kommunen 2007-01-01

Jag kommer att ha en aktiv politisk period framför mig, både på den kommunala och regional sidan och det ska bli intressant att sa vad jag kan göra av mina uppdrag.

Jag hoppas kunna göra något bra att få politiken i en grönare riktning,

I kommunen kommer jag sitta som ersättare i kommunstyrelsen samt som ordinarie i samhällsbyggnadsnämnden .

I regionen kommer jag att sitta i hälso o sjukvårdsnämnden , västra skaraborg samt så kommer jag i mitt uppdrag som sjukvårdsgruppledare för mp, följa Hälso o sjukvårdstyrelelsens möten som del av sekreterar tjänst på 20 %.

Jag kommer att försöka komma med intressanta info. från dessa möten de kommande åren och till er läsare försöka åskådliggöra det politiska samtalet,,

Jag tror på IT tekniken i demokratins tjänst och att vi på detta sättet stärker kommunikationen mellan förtroendevalda och medborgare..

Vi har nu 2 avslutande fullmäktigen i december varav det sista är en middag tillsammans för de som varit anstälda eller förtroendevalda i kommunen i 25 år. De får en present för detta. Är alltid en trevlig tillställning , och då inte minst 25 års återblicken av vår ordförande i kommunfullmäktige ,,
,

det 1,a mötet är valmötet ,, där vi mp,are blir invalda i de styrelser och nämnder som jag tidigare skrivit om..

Jag återkommer..
ha det gott alla läsare

/GL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback