Nyhet i korthet


Förkylning,,,,,

Jobbigt men det är bara att se positivt och se möjligheterna framför hindren,,


Jag har snart julledigt för politiken och det är skönt då livet består av andra saker också som att umgås med nära och kära,,

Det som kommer att bli intressant framöver är förståss hur den nya Regeringen ska klara av att möte det stora motstånd som kommer att komma gällande deras förslag på sänkta a-kasse nivåer samt höjda avgifter på a-kassan och andra förslag på sänkta ersättningsnivåer sjukförsäkringarna..

Det kommer att bli en prövning och jag är mycket orolig över de konsekvenser som blir av den politik som regeringen kommer att föra med ökade klyftor i samhället .

Det kommer naturligtvis bli en debatt kring detta och annat som att lägga ner djurskyddsmyndigheten, ta bort klimatinversteringspengarna, förändra i kommunala skatte utjämningssystemet att de rikaste 30 kommunerna (Danderyd mfl) får mer pengar och de fattigare kommunerna mindre,,
(Leder nog till kommunsammanslagningar, tror jag.

Ja det finns mycket mer att räkan upp,, men det får räcka för nu...

I morgon blir det sista mötet med regionens Folkhälso kommite för min del
Har suttit där i 4,a år ca 7 möten per år. Har varit bra att sitta där och få insyn i regionens folkhälsopolitik.
Vi tappar vår plats där men jag kommer som politisk sekreterare att sgå de flesta av dessa kommande möten den kommande mandatperioden ...
Vi i mp har i våra budgetförslag alltid prioriterat hälso-politiken mest av alla partier och ämnar att göra detta framöver oxå... !

Ha det gott/trevlig helg

Göran

Kommentarer
Postat av: Christer

Kämpa på - och ta det lungt!

Christer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback