Almedalen


Almedalen var en fantastisk upplevelse i hart när tropisk värme...

Från den 2/7 till den 6/7 befann jag mig på en av Sveriges politiska centra så här på sommaren (Almedalen) som startades upp av Sossarna i mitten av 70 talet (Olof Palme) men som nu är ett politikens hultsfred som vårt språkrör Peter Eriksson sade i sitt tal på vår dag som var tisdagen den 4/7.

Vi hade faktiskt publik rekord för vår del , ca 2000, och det var ett fantastiskt väder och härlig stämning.
Vi bjöd på fotboll under eftermiddagen , där jag fick dömma en match på 2 gånger 20 min mellan ett uppdelat damlag från Gotland ,P 18 och våra damvärdstjärnor från Brasilien , Marta och Elaine samt inte minst tre spelare från nördlaget FcZ ... Dom spelade 4 mot 4 och var som sagt uppdelade i jämna lag där Marta och Elaine spelade i olika lag ,,,
Det var mycket publik runt matchen och barnen tog masser av autografer efter matchen av Marta och Elaine... En kul grej var att jag fick blåsa av en av FcZ killarna för hands och undra om Glenn Hysen inte lärt dem detta,, Det blir en omgång FcZ i höst.,.. så kolla in dem om ni vill ha lite roligt....
Marta undrade i paus varför de var så dåliga ...(kände inte till detta lag)
Senare vid 18 tiden så spelade Marta och Elaine 5 minuter mot Peter och Maria och det var kul och efter detta var det trixningstävling mellan dem.,.. Marta 23 gånger, Peter 22 gånger, Elaine 21 gånger och Maria 4 gånger.... Sedan så avslutades detta med an Match mellan FcZ mot Elaine och Marta samt att jag var med FcZ och Marta och Elaine förstärktes med två från mp,,,,
Vi fick naturligtvis stryk med typ 4-0 på 6 minuters match , men jag fick i alla fall bryta bollen från Marta en gång samt var nära att göra mål till publikens uppenbara glädje,,,, Jag blev till sist också tunnlad av Marta , då hon gjorde de sista 4,a noll målet,,,,
Det fick man bjuda på, men mindre roligt att kallas sållet av Herr Garnström dagen därpå,,,men vad göra åt detta !
Talen från Peter och Maria var positiva och inspirerande,,, och musiken reaggy innan vi startade upp talen var härlig att dansa till ........

Det var som sagt var inspirerande på Almedalen.,.. men jag ska åka till Tyskland starx så jag får återkomma i nästa vecka ,, den 13/7 med mer detaljer,,,

he det gott i sommaren

mvh
Göran

Kommentarer
Postat av: Tony J

Tjena Göran!

Jodå, instämmer med Gahnström, "sållet" är ett bra nick för dig :-)

Skämt åsido, hoppas du har det fint i Tyskland.

m v h Tony

Postat av: Antonio

Very nice site! Good work. http://www.sessit.port5.com

2007-02-27 @ 19:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback